Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Mieczkowski: Opel rośnie mimo stagnacji rynku

Przy braku wzrostu rynku w obszarze klienta indywidualnego, Opel wzrósł przez ostatnie 4 lata o 65 proc. - mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 28.07.2017 14:21

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Mieczkowski: Opel rośnie mimo stagnacji rynku

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że branża motoryzacyjna ma za sobą kilka bardzo dobrych lat.

- Najbardziej sprzedaż samochodów napędzają firmowe zakupy. Sprzedaż do klienta indywidualnego jest w zupełnej stagnacji - mówił Mieczkowski.

- Tak jak w 2011 r. było sprzedanych 140 kilka tys. aut, tak również było w 2016 r. - dodał.

Ocenił, że powodem tego jest dostępności aut używanych.

Reklama
Reklama

- Są one dużo tańsze, a możliwości polskiego klienta nadal odbiegają od europejskich sąsiadów – tłumaczył.

- Zwiększa się też ilość samochodów służbowych. Jest wiele rodzin, gdzie zamiast samochodu prywatnego, korzysta się ze służbowego – dodał.

Mieczkowski zaznaczył, że co miesiąc widać wzrosty.

- Może nie są one ponad 20 proc., ale nadal ponad 10 proc. można się spodziewać w tym roku. Rynek samochodów osobowych w tym roku przekroczy 450 tys. W zeszłym roku przebił barierę 400 tys. - prognozował.

Gość podkreślił, że od kilku lat absolutnym hitem są SUVy lub crossovery.

- Jeśli popatrzymy na szerokość oferty, to możemy znaleźć blisko 60 modeli SUVów. Ich udział w sprzedaży na polskim rynku rok w rok rośnie. Są to podobne trendy jak w Europie – mówił.

Reklama
Reklama

Dużo się ostatnio mówi o nowych napędach i autonomicznej jeździe.
- To jest przed nami, ale samochody już dzisiaj podążają w tym kierunku – ocenił.

- Dostępne są już rozwiązania, które zaczynają ułatwiać kierowcy poruszanie się i je automatyzować. Chodzi m.in. o rozpoznawanie znaków, czy dostosowywanie prędkości, łącznie z zatrzymaniem samochodu. Samochody utrzymują się też same w pasie jazdy – tłumaczył.

Mieczkowski wyjaśnił, że duże powodzenie aut luksusowych w Polsce jest związane z dostępnością rozwiązań finansowych jak leasing czy wynajem.

Zdradził, że Opel Astra sprzedaje się znakomicie.

- Polski klient docenia polską produkcję. Astra jest numerem 1 w sprzedaży do klienta indywidualnego – mówił.

- Przy braku wzrostu rynku, Opel wzrósł w tym obszarze przez ostatnie 4 lata o 65 proc. Klient indywidualny bardzo docenia markę Opel – dodał.

Reklama
Reklama

Mieczkowski przyznał, że jest to wyjątkowy rok dla Opla.

- W 2017 r. mamy w Polsce bardzo ważne 3 premiery kluczowych samochodów. Za sobą mamy premierę nowej Insigni. Ten model zawsze odgrywał dużą rolę w sprzedaży do klienta flotowego – mówił.

- Kolejne 2 modele, obok Mokki, wypełniają segment crossoverów, których sprzedaż mocno rośnie – dodał.

Gość przypomniał, że dd niecałego roku Opel oferuje Opel Drive Plan, czyli rozwiązanie dla indywidualnych przedsiębiorców.

- Wybierając Opla Astrę, są to koszty rzędu 600-800 zł miesięcznie za użytkowanie, z serwisem i pełnym ubezpieczeniem. Klienta nic nie interesuje przez 3 lata, tylko jeździ – zaznaczył Mieczkowski.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama