Indie — najważniejsze dla Suzuki

Suzuki Motor zaczął doskonale nowy rok dzięki Indiom, gdzie sprzedaż wzrosła o 14,3 proc. dając w I kwartale (do 30 czerwca) skok zysku operacyjnego o 43,8 proc.

Publikacja: 06.08.2017 13:22

Indie — najważniejsze dla Suzuki

Foto: Bloomberg

Producent kompaktowej limuzyny Baleno i SUV Vitara Brezza dominuje na indyjskim rynku, największym tej firmy poprzez większościowy udział (56, 2 proc.) w spółce Maruti Suzuki India. Wypracował więc zysk 85,1 mld jenów (649,3 mln euro) wobec 59,2 mld rok temu i 73,96 mld przewidywanych przez analityków. Dostawy samochodów wzrosły o 8,1 proc., w Europie o 19,8 proc.

Mimo dobrego początku japońska firma przewiduje w całym roku zmniejszenie zysku operacyjnego o 10 proc. do 240 mld jenów, liczy też, że wzrost kosztów grac badawczo-rozwojowych zostanie pokryty lepszą sprzedażą w Indiach i w Europie.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szefowa Orange Polska: podjęliśmy decyzję w sprawie masztów i światłowodów
Biznes
Boom na usługi pogrzebowe w Rosji. Biznes nakręca wojna Putina
Biznes
UE chce dobić sankcjami Nord Stream. Miliardy na atom w Wielkiej Brytanii
Biznes
Jak idzie sprzedaż akcji Arlenu? Ostatnia prosta
Biznes
250 mld zł na obronę polskiego nieba