Reklama

UOKiK pyta nie tylko o doładowania

Urząd kończy postępowanie sprawdzające, czy i jak operatorzy zwracają klientom nadpłaty i depozyty – dowiedziała się „Rz".

Publikacja: 10.10.2017 19:54

Marek Niechciał prezes UOKiK

Marek Niechciał prezes UOKiK

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

O tym, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się środkami zgromadzonymi i niewykorzystanymi na kartach pre-paid telefonii komórkowej, pisaliśmy na łamach „Rzeczpospolitej" jako pierwsi. To postępowanie jeszcze trwa. Według wcześniejszych wypowiedzi Marka Niechciała, prezesa UOKiK, powinno zakończyć się w tym roku.

Jak się jednak okazuje, Urząd interesuje się także pieniędzmi konsumentów, które operatorzy posiadają z innych tytułów: nadpłaconych rachunków czy zapomnianych depozytów i kaucji przekazanych np. przy wypożyczeniu dekodera czy zakupie innego urządzenia. Kaucje czasem są stosowane, gdy wiarygodność finansowa użytkownika nie jest wystarczająca.

– Przyglądamy się należnościom konsumentów różnego typu. Często mogą być nieświadomi, że je posiadają – potwierdza Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.

O jakie sumy łącznie może chodzić, nie udało nam się ustalić.

Wiemy natomiast, że UOKiK dąży do tego, aby operatorzy przedstawili ścieżkę zwrotu pieniędzy ich właścicielom.

Reklama
Reklama

Być może w przyszłym tygodniu okaże się, czy i na ile urząd i telekomy doszły do porozumienia w tej kwestii. Dziś trudno przewidzieć, jak sprawa się zakończy.

Jak ustaliliśmy, w rozmowach z UOKiK nie uczestniczyli wszyscy operatorzy, ale wybrane przedsiębiorstwa, których problem dotyczy.

Wielkopolska telewizja kablowa Inea poinformowała nas, że nie jest stroną ustaleń. Podobnie zareagowała Krystyna Kanownik, rzeczniczka Multimediów.

– W naszym przypadku nadpłaty są uwidocznione na rachunku klientów, a instrukcja, jak uzyskać zwrot, jest dostępna na stronie internetowej – mówi Wojciech Strzałkowski z biura prasowego T-Mobile Polska. – Współpracujemy z UOKiK i udzielamy wszelkich wymaganych informacji, aby pomóc w postępowaniu prowadzonym przez Urząd – mówi Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.

Do zamknięcia tego wydania „Rz" nie otrzymaliśmy odpowiedzi UPC Polska i Vectry.

W tym roku UOKiK zdecydował m.in. o rekompensacie dla klientów NC+, czy karze dla Telekomunikacji Cyfrowej.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama