BMW: Wielki skok sprzedaży aut elektrycznych

BMW doszedł w 2017 r. do sprzedaży 100 tys. samochodów elektrycznych na świecie dzięki popytowi w zachodniej Europie i Stanach na i3 i hybrydę plug-in serii 2 Active Tourer.

Aktualizacja: 20.12.2017 10:55 Publikacja: 20.12.2017 09:21

BMW i3

BMW i3

Foto: materiały prasowe

Oznacza to skok sprzedaży o ponad 60 proc. wobec 2016 r., gdy grupa sprzedała 62 255 sztuk. W 2018 r. spodziewa się dwucyfrowego wzrostu.

Grupa z Monachium wprowadziła na rynek pierwszy elektryczny samochód i3 w 2013 r., ale jego sprzedaż była dość słaba, dyrekcja miała wątpliwości, czy nastawiać się na pełną elektryfikację gamy. To zmieniło się we wrześniu, gdy ogłoszono uruchomienie masowej produkcji e-aut i zapowiedziano wypuszczenie do 2025 r. 12 elektrycznych modeli o zasięgu do 700 km. — Mobilność elektryczna jest wskaźnikiem naszego sukcesu — stwierdził prezes Harald Krüger.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca