BMW: Wielki skok sprzedaży aut elektrycznych

BMW doszedł w 2017 r. do sprzedaży 100 tys. samochodów elektrycznych na świecie dzięki popytowi w zachodniej Europie i Stanach na i3 i hybrydę plug-in serii 2 Active Tourer.

Aktualizacja: 20.12.2017 10:55 Publikacja: 20.12.2017 09:21

BMW i3

BMW i3

Foto: materiały prasowe

Oznacza to skok sprzedaży o ponad 60 proc. wobec 2016 r., gdy grupa sprzedała 62 255 sztuk. W 2018 r. spodziewa się dwucyfrowego wzrostu.

Grupa z Monachium wprowadziła na rynek pierwszy elektryczny samochód i3 w 2013 r., ale jego sprzedaż była dość słaba, dyrekcja miała wątpliwości, czy nastawiać się na pełną elektryfikację gamy. To zmieniło się we wrześniu, gdy ogłoszono uruchomienie masowej produkcji e-aut i zapowiedziano wypuszczenie do 2025 r. 12 elektrycznych modeli o zasięgu do 700 km. — Mobilność elektryczna jest wskaźnikiem naszego sukcesu — stwierdził prezes Harald Krüger.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na ochronę zdrowia, więcej świadczeń, ale też dłuższe kolejki
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Dzień przed aukcją 5G 2.0: burza o ceny, u organizatora awaria
Biznes
Niemiecki instytut Ifo: 2 proc. PKB na obronność nie wystarczy
Biznes
Największa w Rosji montownia telewizorów stanęła. Chińczycy się zwijają
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Gospodarczy plan Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni