Fiat Chrysler nie sprzeda nic Chińczykom

Fiat Chrysler Automobiles nie ma zamiaru rozbijać firmy czy sprzedawać poszczególne marki Chinom lub innym - oświadczył jego szef i dodał, że firmą liczy na atrakcyjną markę Jeep w zwiększaniu zysków.

Aktualizacja: 17.01.2018 11:54 Publikacja: 17.01.2018 11:42

Fiat Chrysler nie sprzeda nic Chińczykom

Foto: Bloomberg

- Nie dokonamy żadnego rozbicia. Nie mamy zamiaru rozbijać firmy i oddawać czegokolwiek Chińczykom — powiedział Sergio Marchionne na konferencji prasowej w Detroit. Jego zdaniem producent aut sportowo-użytkowych Jeep może pomóc w podwojeniu zysków całej grupy mającej też marki Chrysler, Maserati, Alfa Romeo i Fiat. 

Popularność Jeepa, który w tym roku zakłada sprzedanie 2 mln sztuk wywołała twierdzenia, że może być wyodrębniony z całej grupy, jak to było z producentem traktorów i maszyn rolniczych CNH Industrial i z Ferrari, albo sprzedany. Pojawiły się pogłoski, że Guangzhou Automobile Group byłaby zainteresowana przejęciem części FCA. Marchionne powiedział teraz, że wprawdzie GAC była partnerem w dostawach aut Jeepa na chiński rynek, a FCA rozmawia z nią o pomocy w jej wejściu na rynek amerykański, ale „nic z tych rzeczy nie ma na celu naruszenia niezależności FCA”.

Często spekulowano o FCA, zwłaszcza po nieudanej próbie związania się z GM. Akcje tej grupy skoczyły do rekordowego poziomu w sierpniu po informacjach o zainteresowaniu nią przez Great Wall Motor i Hyundaia. Marchionne powiedział, że obie marki Jeep i Ram są dość silne, aby istnieć samodzielnie, „ale trzeba by rozmawiać co z tego zostałoby”. Powiedział natomiast, że zalecił radzie dyrektorów, by zaproponowana udziałowcom do końca 2018 r. wyodrębnienie producenta podzespołów (oświetlenia, silników, elektroniki, zawieszenia, układu wydechowego) Magneti Marelli.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie