Aktualizacja: 22.03.2018 13:07 Publikacja: 22.03.2018 13:07
Harald Krüger, szef BMW
Foto: materiały prasowe BMW
W 2017 roku sprzedano rekordową ilość modeli BMW, Mini i Rolls-Royce – w sumie nieco ponad 2,4 mln samochodów i 164 tys. motocykli. Harald Krüger, szef bawarskiego koncernu określa BMW „numerem jeden w segmencie premium”. Najważniejszym rynkiem dla niemieckiej marki są Chiny. Sprzedano tam aż 595 tys. samochodów. Mimo takich liczb BMW na pewno nie zaniedba klientów w Europie. Na Starym Kontynencie w 2017 roku sprzedano 1,1 mln aut.
W 2017 roku BMW zainwestowało niebotyczne 4,69 miliarda euro, czyli o miliard euro więcej niż rok wcześniej. Jeszcze więcej wydano na badania i rozwój – 6,1 miliarda euro. To również miliard euro więcej niż w 2016 roku. Obroty firmy wzrosły do 98,68 miliarda euro przed opodatkowaniem. Mimo olbrzymich inwestycji koncern osiągnął po raz pierwszy w historii zysk w wysokości ponad 10 miliardów euro. BMW dzieli się swoimi zyskami z akcjonariuszami i pracownikami. Wypłaty będą spore. Zostanie na nie przeznaczone 30,2 proc. rocznego zysku netto. Dla przykładu główni akcjonariusze, Stefan Quandt (25,8 proc. akcji) i Susanne Klatten (20,9 proc. akcji) otrzymają przelew w wysokości 1,12 miliarda euro. Każdy z wykwalifikowanych pracowników firmy otrzyma 9455 euro premii.
Każdego dnia w domach i mieszkaniach generowane są olbrzymie ilości śmieci. Wszystkie z nich powinny trafić do odpowiednich pojemników. Choć zasady segregacji są dość proste, w niektórych przypadkach mogą pojawić się wątpliwości. Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu?
W Stanach Zjednoczonych każdego dnia używa się pół miliarda słomek – tak wynika z bardzo luźnych szacunków. Największym nabywcą jest rząd federalny, który kupuje więcej słomek niż jakakolwiek inna grupa w USA. Słomki są używane w parkach narodowych, budynkach federalnych i ambasadach, między innymi.
TikTok jest ponownie dostępny w amerykańskich sklepach z aplikacjami Apple i Google po tym, jak prezydent Donald Trump odroczył wprowadzenie zakazu chińskiej platformy mediów społecznościowych do 5 kwietnia.
Polska negocjuje zakup okrętów podwodnych w ramach programu Orka. Stany Zjednoczone szykują nowe cła, które mogą objąć Unię Europejską. Tymczasem rząd przedstawił nowy program mieszkaniowy, który wyklucza deweloperów i fliperów.
W wartym kilkanaście miliardów złotych postępowaniu na razie najlepiej wypadają oferty z Niemiec, Szwecji i Włoch. Umowa zostanie podpisana w formule międzyrządowej, a decyzji można się spodziewać w trzecim kwartale.
Sprzedaż i biznes w Chinach słabnie. Porsche uruchamia program oszczędnościowo-inwestycyjny i zapowiada redukcję zatrudnienia w zakładach w Zuffenhausen i Weissach.
Bardzo szybko rośnie prywatny import aut z USA, tańszych i młodszych w porównaniu z samochodami z rynków europejskich. Ale 94 proc. z nich jest uszkodzonych.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Konieczna jest zmiana zakazu silników spalinowych od 2035 roku, by umożliwić konkurencję między różnymi technologiami, które mogą przyczynić się do redukcji emisji, w tym wykorzystujących hybrydy, e-paliwa i biopaliwa.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością Ford zainwestował ok. 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors. BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Napędzany silnikiem odrzutowym Spirit of America Sonic I w 1965 roku pojechał z prędkością ponad 966 km/h. Teraz po raz pierwszy został wystawiony na sprzedaż.
Rośnie zainteresowanie używanymi elektrykami. Jak podaje w najnowszym raporcie Carvago, jedna z największych w Europie platform internetowych oferujących samochody z drugiej ręki, w ubiegłym roku pojazdy w pełni elektryczne stanowiły już jedną dziesiątą wszystkich sprzedanych za jej pośrednictwem aut.
Imię i nazwisko pasażera należą do zbioru danych osobowych, który powstał przy okazji zakupu biletu przez internet. Ich powtórzenie przez kierowcę w autobusie działającego w imieniu przewoźnika, tj. administratora, stanowi przetworzenie danych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas