Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 22.03.2018 13:07 Publikacja: 22.03.2018 13:07
Harald Krüger, szef BMW
Foto: materiały prasowe BMW
W 2017 roku sprzedano rekordową ilość modeli BMW, Mini i Rolls-Royce – w sumie nieco ponad 2,4 mln samochodów i 164 tys. motocykli. Harald Krüger, szef bawarskiego koncernu określa BMW „numerem jeden w segmencie premium”. Najważniejszym rynkiem dla niemieckiej marki są Chiny. Sprzedano tam aż 595 tys. samochodów. Mimo takich liczb BMW na pewno nie zaniedba klientów w Europie. Na Starym Kontynencie w 2017 roku sprzedano 1,1 mln aut.
W 2017 roku BMW zainwestowało niebotyczne 4,69 miliarda euro, czyli o miliard euro więcej niż rok wcześniej. Jeszcze więcej wydano na badania i rozwój – 6,1 miliarda euro. To również miliard euro więcej niż w 2016 roku. Obroty firmy wzrosły do 98,68 miliarda euro przed opodatkowaniem. Mimo olbrzymich inwestycji koncern osiągnął po raz pierwszy w historii zysk w wysokości ponad 10 miliardów euro. BMW dzieli się swoimi zyskami z akcjonariuszami i pracownikami. Wypłaty będą spore. Zostanie na nie przeznaczone 30,2 proc. rocznego zysku netto. Dla przykładu główni akcjonariusze, Stefan Quandt (25,8 proc. akcji) i Susanne Klatten (20,9 proc. akcji) otrzymają przelew w wysokości 1,12 miliarda euro. Każdy z wykwalifikowanych pracowników firmy otrzyma 9455 euro premii.
Ukraina uderza w rosyjskie lotniska, dosięgając Syberii. Ekonomiści ostrzegają przed fiskalnym kryzysem w Polsce...
Międzynarodowe Forum Rolnictwa Regeneratywnego BIO_REACTION 2025 odbędzie się już 12 czerwca br. w Pierzchnie koło Kórnika.
Niektóre europejskie firmy coraz bardziej obawiają się wysyłania swoich pracowników do USA. Powodem jest niestab...
Rolls-Royce, odznaki Blue Peter i mozaika od Zełenskiego – to tylko niektóre z prezentów, jakie według danych Pa...
Taylor Swift wykupiła prawa do oryginalnych nagrań swoich pierwszych sześciu albumów studyjnych. Jak wymieniła,...
W Paryżu pokazany został niezwykły smartfon – realme GT 7 Dream Edition – który powstał w wyniku współpracy realme i Aston Martin Formula One® Team. To prawdziwy zabójca flagowców 2025 roku.
Zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu polskich firm. Właściciele małych i...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas