Reklama
Rozwiń
Reklama

Listonoszom nie opłaca się jeździć swoimi autami. Chcą więcej pieniędzy

Pracownicy Poczty Polskiej (PP) domagają się wyższej „kilometrówki" oraz wzrostu płac do poziomu pensji minimalnej. Tymczasem zarząd państwowej spółki skupił się na automatach.

Publikacja: 15.11.2021 21:00

Listonoszom nie opłaca się jeździć swoimi autami. Chcą więcej pieniędzy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Podniesienie stawek za wykorzystywanie do pracy prywatnych aut czy skuterów to obecnie jeden z kluczowych postulatów związkowców PP. I nic dziwnego, bo z jednej strony listonosze to największa grupa zawodowa w Polsce (obok leśników), która używa ich do celów służbowych, a z drugiej – opłaty za przejechany 1 kilometr są śmiesznie niskie.

Stawki nie były zmieniane od 2007 r. W tym czasie 1 litr benzyny i oleju napędowego zdrożał odpowiednio o 53 i 63 proc. Efekt? Przeciętne koszty używania prywatnych aut są wyższe niż ryczałty.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama