– Latem 2021 r. Polska pierwszy raz znalazła się w gronie dziesięciu najlepiej sprzedawanych kierunków w biurach podróży – mówi Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl. Z badań pracowni Research Partner, przeprowadzonych na zlecenie Travelplanet.pl, wynika, że wzrost zainteresowania krajową ofertą wynikał nawet nie tyle z obaw przed zarażeniem się covidem za granicą, ile ze zmieniających się zasad wjazdu do różnych krajów i związanych z tym procedur.
Zachęcić do powrotu
Zdaniem Radosława Damasiewicza w przyszłym sezonie niechęć do tych covidowych formalności może nadal działać na korzyść krajowej oferty. Na decyzję o wyjeździe na wakacje może wpłynąć też inflacja. Czyli kolejny sezon też powinien być obiecujący.
Czytaj więcej
W sierpniu połowa hoteli odnotowała średnią frekwencję powyżej 70 procent. Ponad 40 procent obłożenia miało trzy czwarte obiektów. Prawie trzy czwarte hoteli odnotowało w wakacje wzrost przychodów. Rezerwacji na jesień na razie jak na lekarstwo - pokazuje badanie IGHP.
Według szacunków mazurskiej gminy Ruciane-Nida latem przewinęło się przez nią około 2 milionów turystów. – To dla nich głównie poszły pieniądze na inwestycje, które powinny zachęcać ich do powrotu – mówi radny Stanisław Gołaś. Wśród tych inwestycji jest Mazurska Pętla Rowerowa o długości 300 kilometrów. Na Ruciane-Nidę przypada z niej 47 kilometrów. Będą tam wieże widokowe, stacje obsługi rowerzystów, punkty obsługi. Koszt całego projektu to 61 mln złotych. – Poprawiamy drogi, na nowo układamy chodniki – dodaje radny. I przyznaje, że bolączką takich miejscowości turystycznych, jak np. Karwica jest brak parkingów. – Niestety, tereny w pobliżu jeziora są prywatne i gmina nie ma wpływu na to, co na nich powstanie – mówi Gołaś.