Reklama

Zaostrza się konsolidacja na rynku stacji paliw

Orlen, po przejęciu Lotosu, powinien wzmocnić swoją pozycję na rynku detalicznej sprzedaży paliw w regionie. Jednak, żeby dogonić europejskie tuzy, jeszcze daleka droga.

Publikacja: 07.08.2018 21:00

Zaostrza się konsolidacja na rynku stacji paliw

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

PKN Orlen z siecią stacji paliw liczącą około 2,8 tys. obiektów zlokalizowanych w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie znajduje się na ósmym miejscu w Europie – wynika z danych pozyskanych przez „Rzeczpospolitą". Nawet jeśli płocki koncern przejmie placówki należące do Lotosu jego pozycja na Starym Kontynencie nie ulegnie zmianie. Nadal do bezpośrednio wyprzedzającego go włoskiego Eni, z 4,3 tys. stacji paliw, będzie stosunkowo daleko.

Orlen mocno oddali się jednak od depczącej mu po piętach kanadyjskiej sieci Circle K, a jeszcze bardziej od regionalnych konkurentów, czyli węgierskiego koncernu MOL i austriackiego OMV.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Indie oczyszczają Adaniego z zarzutów Hindenburga: nie było manipulacji
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Reklama
Reklama