Najbardziej rentowne były przewozy na liniach z Warszawy do Skierniewic i Łowicza, najmniej na liniach Nasielsk-Sierpc i Radom-Drzewica.
Nowy prezes zarządu spółki Artur Radwan zapowiada, że nieopłacalne połączenia zostaną zlikwidowane lub ograniczone tylko na żądanie samorządu. Zapewnia, że sytuacja finansowa spółki jest zadowalająca. Firma na bieżąco reguluje swoje zobowiązania. Według danych przed audytem przychody netto za zeszły rok wyniosły ok. 487,5 mln zł, a zysk netto 613 tys. zł. Spółka otrzymała 183,5 mln zł dotacji z samorządu województwa.
W 2010 r. KM wprowadzi do użytku 10 gruntownie zmodernizowanych składów. Ich remont pochłonął 110 mln zł. W przyszłym roku spółka kupi 20 nowych pociągów i 11 lokomotyw. Koszt zakupu nowego taboru wyniesie 600 mln zł i zostanie w połowie sfinansowany z środków unijnych. Kolejne 300 mln firma ma pozyskać od Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Według zapewnień zarządu, rozmowy z EBI są na finiszu.
Najpóźniej do 1 czerwca 2012 r. ma zostać uruchomione połączenie z lotniskiem w Modlinie. KM chce na ten cel zakupić 16 nowych pociągów typu „Elf”.