W Corsie widziałoby się najchętniej 4 proc. wszystkich pań pytanych o konkretny model samochodu. Na trzech kolejnych miejscach znalazły się, z taką samą ilością wskazań (3 proc.), Volkswagen Golf, Toyota Yaris oraz Volkswagen Polo. Według mobile.eu, taki wybór oznacza, że kobiety w Polsce preferują małe modele samochodów, powszechnie uznawane za kobiece. Z drugiej strony, to także jedne z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce modeli w swoich markach.

Zakupowe preferencje pań mocno różnią się w zależności od wieku i miejsca zamieszkania. Otóż najmłodsze Polki, w wieku od 15. do 24. lat, wybrałyby auto większe: reprezentującego klasę średnią Forda Mondeo. Z kolei najstarsze, od 55. do 70. lat, wskazały na Corsę. Kobiety mieszkające na wsi chciałyby przede wszystkim Volkswagena Golfa, a te z dużych miast zdecydowałyby się na zakup Toyoty Corolli.

W rankingu marek największe uznanie znalazł Volkswagen. Jego zakupem zainteresowane byłoby 13 proc. wszystkich respondentek. Na kolejnym miejscu znalazł się Opel (10 proc. wskazań), a następnie Toyota (8 proc.). Najmłodsze panie najchętniej zasiadłyby za kierownicą Peugeota (17 proc.), najstarsze – Opla (10 proc.). Mieszkanki dużych miast wybrałyby markę Toyoty, z kolei kobiety mieszkające na wsi – Audi.

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS Quant na próbie 500 osób 2 i 3 marca 2010 r.