W nominowanej trójce znalazły się także: Mercedes-Benz Klasy E oraz Toyota Prius. Wśród najekologiczniejszych aut wyróżniony został znów Volkswagen, za technologię BlueMotion. Natomiast tytuł Sportowy Samochód Roku 2010 przypadł Audi R8 V10. Koncern Volkswagena nie zdobył nagrody jedynie w konkursie na najładniejszą stylistykę, w którym zwyciężył Chevrolet Camaro.
Zwycięstwo Polo wskazuje nie tylko rosnącą jakość wykonania małych samochodów, ale także coraz mocniejszą pozycję koncernu Volkswagena na świecie. Koncern z Wolfsburga sprzedał w kryzysowym 2009 roku 6,3 mln aut (wzrost o 1,3 procent), zarobił blisko 2 mld euro i o jedną trzecią, do 10,6 mld euro, zwiększył zasoby gotówki. W tym roku nadal powiększa sprzedaż (w USA o 37 procent w trzech pierwszych miesiącach) i podkreśla, że do 2018 roku chce być liderem w produkcji elektrycznych samochodów i w tym samym roku sprzedać łącznie 10 mln wszystkich modeli. Toyota, największy na świecie producent samochodów, produkuje rocznie 8,5 mln aut. VW ma mocną pozycję w Europie, Ameryce Łacińskiej i Chinach. Aby osiągnąć założone plany, VW musi powiększyć sprzedaż w Indiach, gdzie w 2009 roku uruchomił fabrykę, oraz w USA. Za rok rozpocznie funkcjonować fabryka w Chattanooga w Tennessee, w której będzie produkowany otoczony na razie tajemnicą duży sedan.
Tytuł Światowy Samochód Roku przyznawany jest co roku. Nagrodzone auta to (kolejno od 2005 roku): Audi A6, BMW 3, Lexus LS, Mazda2 i VW Golf VI.