Reklama

Zmiany w prawie zaostrzą rywalizację sieci komórkowych

Sieci komórkowe szykują się do promocyjnej walki o klienta. Okazja to wejście w życie noweli prawa telekomunikacyjnego.

Publikacja: 15.01.2013 02:51

Nowe prawo zaostrzy walkę o klienta z długą umową

Nowe prawo zaostrzy walkę o klienta z długą umową

Foto: Rzeczpospolita

21 stycznia (tradycyjny Dzień Babci) to dzień, w którym w życie wejdą nowe przepisy prawa telekomunikacyjnego. Zgodnie z nimi nowy klient sieci komórkowej nie będzie związany z operatorem umową dłuższą niż 24-miesięczna. Obecnie w ofertach operatorów są ciągle jeszcze kontrakty na 36 i 48 miesięcy: to umowy obejmujące subsydiowane przez nich urządzenia, takie jak smartfony, tablety czy laptopy. Inny korzystny dla konsumentów przepis dotyczy przenoszenia numerów: telekomunikacyjne firmy będą miały na to dobę.

Z informacji „Rz" wynika, że operatorzy spróbują wykorzystać moment wejścia w życie nowych regulacji do wzmożonej walki o abonenta.

Specjalne kampanie na ten okres przygotowuje m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile), która już teraz silnie promuje usługę przenoszenia numeru w spotach telewizyjnych.

Małgorzata Rybak-Dowżyk, szefowa z biura prasowego PTC, nie zdradza, co zakładają plany operatora ani też, kiedy dokładnie wyjdzie on z ofertą na rynek.

– Nowi klienci usług głosowych będą mogli nadal wybierać spośród abonamentów o czasie trwania od 12 do 24 miesięcy. Klientom Internetu mobilnego będziemy oferować kontrakty 24-miesięczne wraz z urządzeniem. Dla klientów, którzy już korzystali z naszych usług, dostępne będą dłużej trwające umowy – mówi Rybak-Dowżyk.

Reklama
Reklama

To właśnie sprawa interpretacji, co oznacza w przepisach sformułowanie „nowy klient", może stanowić o kształcie ofert telekomów.

Tajemniczy w kwestii konstrukcji ofert są także inni operatorzy. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy Orange, informuje: – Będziemy działać zgodnie z obowiązującym prawem. W tej chwili nie możemy podać żadnych szczegółów.

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, też nie jest w tej kwestii wylewny, choć nieoficjalnie usłyszeliśmy, że specjalnych kampanii związanych z wejściem w życie nowego prawa nie planuje. Jednak z drugiej strony to właśnie w drugiej połowie stycznia na półkach Plusa pojawić się mają zapowiedziane w grudniu smartfony z mobilnym Internetem LTE.

Wiceprezes Polkomtelu Wojciech Pytel zapowiadał pod koniec 2012 r., że połączą one dwie funkcje: szybkiego mobilnego Internetu i rozmów głosowych. Nie jest wykluczone, że Polkomtel wprowadzi jednocześnie nowe taryfy z dostępem do Internetu.

To, że planuje specjalną kampanię czy akcję promocyjną związaną z wejściem w życie nowego prawa, potwierdza natomiast P4, operator sieci Play. Marcin Gruszka, rzecznik firmy, zapowiada konferencję na ten temat 18 stycznia.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama