Zmiany w prawie zaostrzą rywalizację sieci komórkowych

Sieci komórkowe szykują się do promocyjnej walki o klienta. Okazja to wejście w życie noweli prawa telekomunikacyjnego.

Publikacja: 15.01.2013 02:51

Nowe prawo zaostrzy walkę o klienta z długą umową

Nowe prawo zaostrzy walkę o klienta z długą umową

Foto: Rzeczpospolita

21 stycznia (tradycyjny Dzień Babci) to dzień, w którym w życie wejdą nowe przepisy prawa telekomunikacyjnego. Zgodnie z nimi nowy klient sieci komórkowej nie będzie związany z operatorem umową dłuższą niż 24-miesięczna. Obecnie w ofertach operatorów są ciągle jeszcze kontrakty na 36 i 48 miesięcy: to umowy obejmujące subsydiowane przez nich urządzenia, takie jak smartfony, tablety czy laptopy. Inny korzystny dla konsumentów przepis dotyczy przenoszenia numerów: telekomunikacyjne firmy będą miały na to dobę.

Z informacji „Rz" wynika, że operatorzy spróbują wykorzystać moment wejścia w życie nowych regulacji do wzmożonej walki o abonenta.

Specjalne kampanie na ten okres przygotowuje m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile), która już teraz silnie promuje usługę przenoszenia numeru w spotach telewizyjnych.

Małgorzata Rybak-Dowżyk, szefowa z biura prasowego PTC, nie zdradza, co zakładają plany operatora ani też, kiedy dokładnie wyjdzie on z ofertą na rynek.

– Nowi klienci usług głosowych będą mogli nadal wybierać spośród abonamentów o czasie trwania od 12 do 24 miesięcy. Klientom Internetu mobilnego będziemy oferować kontrakty 24-miesięczne wraz z urządzeniem. Dla klientów, którzy już korzystali z naszych usług, dostępne będą dłużej trwające umowy – mówi Rybak-Dowżyk.

To właśnie sprawa interpretacji, co oznacza w przepisach sformułowanie „nowy klient", może stanowić o kształcie ofert telekomów.

Tajemniczy w kwestii konstrukcji ofert są także inni operatorzy. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy Orange, informuje: – Będziemy działać zgodnie z obowiązującym prawem. W tej chwili nie możemy podać żadnych szczegółów.

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, też nie jest w tej kwestii wylewny, choć nieoficjalnie usłyszeliśmy, że specjalnych kampanii związanych z wejściem w życie nowego prawa nie planuje. Jednak z drugiej strony to właśnie w drugiej połowie stycznia na półkach Plusa pojawić się mają zapowiedziane w grudniu smartfony z mobilnym Internetem LTE.

Wiceprezes Polkomtelu Wojciech Pytel zapowiadał pod koniec 2012 r., że połączą one dwie funkcje: szybkiego mobilnego Internetu i rozmów głosowych. Nie jest wykluczone, że Polkomtel wprowadzi jednocześnie nowe taryfy z dostępem do Internetu.

To, że planuje specjalną kampanię czy akcję promocyjną związaną z wejściem w życie nowego prawa, potwierdza natomiast P4, operator sieci Play. Marcin Gruszka, rzecznik firmy, zapowiada konferencję na ten temat 18 stycznia.

Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja