21 stycznia (tradycyjny Dzień Babci) to dzień, w którym w życie wejdą nowe przepisy prawa telekomunikacyjnego. Zgodnie z nimi nowy klient sieci komórkowej nie będzie związany z operatorem umową dłuższą niż 24-miesięczna. Obecnie w ofertach operatorów są ciągle jeszcze kontrakty na 36 i 48 miesięcy: to umowy obejmujące subsydiowane przez nich urządzenia, takie jak smartfony, tablety czy laptopy. Inny korzystny dla konsumentów przepis dotyczy przenoszenia numerów: telekomunikacyjne firmy będą miały na to dobę.
Z informacji „Rz" wynika, że operatorzy spróbują wykorzystać moment wejścia w życie nowych regulacji do wzmożonej walki o abonenta.
Specjalne kampanie na ten okres przygotowuje m.in. Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile), która już teraz silnie promuje usługę przenoszenia numeru w spotach telewizyjnych.
Małgorzata Rybak-Dowżyk, szefowa z biura prasowego PTC, nie zdradza, co zakładają plany operatora ani też, kiedy dokładnie wyjdzie on z ofertą na rynek.
– Nowi klienci usług głosowych będą mogli nadal wybierać spośród abonamentów o czasie trwania od 12 do 24 miesięcy. Klientom Internetu mobilnego będziemy oferować kontrakty 24-miesięczne wraz z urządzeniem. Dla klientów, którzy już korzystali z naszych usług, dostępne będą dłużej trwające umowy – mówi Rybak-Dowżyk.