Reklama

Dalsze 100 tys. aut Subaru do kontroli

Firma Subaru ogłosiła akcję przywoławczą dodatkowych 100 tys. samochodów, w tym popularnych Impreza, w ramach nowych kontroli jakości i obniżyła prognozę rocznego zysku operacyjnego.

Publikacja: 07.11.2018 12:56

Dalsze 100 tys. aut Subaru do kontroli

Foto: materiały prasowe

Najmniejszy ze znanych japońskich producentów pojazdów ponosi nadal konsekwencje ujawnionego w 2017 r. skandalu z fałszowaniem wyników kontroli jakości, który doprowadził do dymisji prezesa, objęcia akcją przywoławczą 400 tys. samochodów i następnych 400 tys. z powodu wady koncepcyjnej sprężyn zaworów w silnikach.

Obecnie firma poinformowała, że nowa akcja dotyczy 100 tys. samochodów sprzedanych w Japonii po stwierdzeniu, że końcowych kontroli osiągów poszczególnych komponentów, zwłaszcza hamulców, nie przeprowadzono właściwie. — To niewybaczalne, że kwestie związane z kontrolami nadal istnieją — oświadczył prezes Tomomi Nakamura i dodał kilkakrotnie, że ta akcja przywoławcza będzie ostatnią związaną z niewłaściwymi kontrolami.

Firma spodziewa się w związku z tym dodatkowych kosztów 6,5 mld jenów (50,4 mln euro), które w połączeniu z innymi problemami dotyczącymi jakości produkcji zmniejszą roczny zysk operacyjny do 220 mld jenów z przewidywanych 300 mld.

Subaru podało też o niespodziewanej stracie operacyjnej 25 mld jenów w II kwartale (do 30 września) wobec zysku 92,8 mld rok wcześniej, pierwszej od 2009 r. Strata powstała z powodu kosztów związanych z ponowną kontrolą jakości samochodów, także ze spadkiem sprzedaży o 6 proc. na skutek małego popytu w Stanach, największym rynku zagranicznym tej firmy.

Akcje przywoławcze w motoryzacji są na porządku dziennym, a firmy robią odpisy na ich sfinansowanie. Subaru będzie jednak potrzebować więcej pieniędzy na usunięcie usterek w nietypowych, poziomo instalowanych silnikach typu boxer, wymagających więcej czasu do napraw.

Reklama
Reklama

Informacja o kolejnej akcji przywoławczej wywołała spadek akcji Subaru na giełdzie w Tokio o 5 proc. Od początku roku straciły 19,2 proc. w 2017 r. 24,9 proc. A dodatkowo sprzedaż w Stanach przestała rosnąć po 5 dobrych latach.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama