iPhone w Polsce na gwiazdkę

W drugim półroczu tego roku Era może wprowadzić na polski rynek największy gadżet rynku telekomunikacyjnego - iPhone.

Aktualizacja: 02.03.2008 13:05 Publikacja: 12.02.2008 18:28

iPhone w Polsce na gwiazdkę

Foto: apple.com

– To nie my mamy problem z wprowadzeniem iPhona do Polski. To Apple nie nadąża z wprowadzaniem oprogramowania w różnych językach. Proszę zwrócić uwagę, że iPhone'a nie ma jeszcze na największych rynkach – w Indiach i w Chinach – powiedział "Rz" Hamid Akavan, prezes TMobile International, większościowego udziałowca (97 proc.) Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Na iPhone'a czeka niemal cała Europa. Na razie amerykański koncern podpisał umowy na jego dystrybucję w Wielkiej Brytanii (z siecią 02), we Francji (z Orange) oraz w Niemczech (z TMobile). Zdaniem specjalistów, by możliwe było działanie słynnego telefonu w Polsce, Apple musiałby najpierw otworzyć polską stronę serwisu iTunes, bez której nie można aktywować wszystkich funkcji telefonu.

Niemiecki koncern pracuje nie tylko nad rozszerzeniem dystrybucji iPhone'a w Europie – jest również zdecydowany na rebranding w Polsce. Markę Era miałby zastąpić TMobile. Polska Telefonia Cyfrowa zapowiadała wcześniej, że od podjęcia decyzji potrzebuje na ten proces od 3 do 6 miesięcy. – Sama decyzja zależy jednak od tego, kiedy zakończy się spór udziałowców – tłumaczył "Rz" Hamid Akavan. A to może nastąpić nieprędko, bo sprawa jest poważna – francuskie Vivendi twierdzi, że polski Elektrim nie miał prawa sprzedawać udziałów PTC koncernowi TMobile.

– W każdym razie nie zamierzamy rezygnować i wycofywać się z Polski, chcemy tu inwestować i rozwijać się – dodał Akavan. Ten rozwój jego zdaniem raczej będzie organiczny. – Chociaż fuzji i przejęć nie wykluczam – powiedział.

Klaus Hartmann, prezes zarządu PTC ujawnił, że w ubiegłym roku firma zainwestowała w Polsce 15 proc. swoich przychodów, czyli ok. 1,1 mld złotych. – Podobne będzie tempo inwestycji w tym roku – dodał Hartmann. Oficjalne wyniki Era i PTC ogłoszą 28 lutego w Warszawie.

Prezes PTC podkreślił, że pieniądze spółka wydaje przede wszystkim na sieć 3G. – Jesteśmy również gotowi do wprowadzenia nowej usługi na polskim rynku – telewizji w komórkach, ale żeby było to możliwe, musimy otrzymać przydział częstotliwości – mówi Hartmann. Nie ukrywa, że zależy mu na odzyskaniu pozycji lidera rynku. – Ale nie w taki sposób, abyśmy mieli się wykrwawiać – tłumaczy.

Podczas targów telekomunikacyjnych w Barcelonie szefowie TMobile zapowiedzieli też, że zaoferują wkrótce w Europie usługę dostępu do Internetu w cenie 2 euro za megabajt. Bardziej wymagającym użytkownikom TMobile zaproponuje zaś opłatę dzienną – za 15 euro będzie można ściągnąć na komórkę aż 50 megabajtów. Przy okazji niemiecki koncern ogłosił, że nowym preferowanym dostawcą serwisów sieciowych będzie Yahoo!, które zastąpi Google. Zmiana ta obowiązywać będzie w krajach północnej i centralnej Europy – czyli m.in. w Polsce.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca