– Wyjazdy z pakietem all inclusive stanowią ok. 40 proc. naszej oferty. Ich popularność z każdym rokiem rośnie, podobnie jak apetyt Polaków na wypoczynek w coraz lepszych warunkach. Znajduje to też odzwierciedlenie w cenie, jaką nasi klienci są skłonni zapłacić. Dwa lata temu było to średnio ok. 1700 zł od osoby, w 2007 roku ok. 2400 zł. W tym roku przewidujemy dalszy wzrost – mówi „Rz” Grzegorz Baszczyński, prezes giełdowego biura podróży Rainbow Tours.
Z raportu przygotowanego przez Travelplanet.pl, notowanego na giełdzie największego pośrednika sprzedającego wycieczki, wynika, że odsetek osób wybierających imprezy z pakietem all inclusive wzrósł z 18 proc. w 2003 roku do 50 proc. w 2007 r. Ten segment rynku rośnie też w ujęciu wartościowym – z danych największych firm z branży wynika, że sprzedaż wycieczek typu all inclusive zwiększa się w tempie 80 proc. rocznie, a więc dwukrotnie szybciej niż cały rynek egzotycznych wyjazdów oferowanych przez biura podróży. – Szacujemy, że co roku klientów przybywa o ok. 20 proc. rocznie, podczas gdy wzrost obrotów na rynku wynosi 30 – 40 proc. Tymczasem ceny podobnych imprez od ubiegłego roku praktycznie się nie zmieniły – mówi Grzegorz Baszczyński. To oznacza, że Polacy kupują wycieczki coraz droższe. Według Travelplanet.pl średnia wartość rezerwacji w 2007 r. przekroczyła 5 tys. zł.
– Skłonność do większych wydatków poprawi wskaźniki ekonomiczne firm turystycznych – cieszy się Jan Korsak, prezes Polskiej Izby Turystyki. Wyjaśnia, że popyt na ekskluzywny wypoczynek to rezultat rosnącej zamożności Polaków.
80 proc. - o tyle rośnie w Polsce wartość sprzedaży wycieczek typu all inclusive
By sprostać wymaganiom klientów, firmy przygotowują specjalną ofertę dla tych, którzy wakacyjny luksus stawiają na pierwszym miejscu. Triada uruchomiła odrębną spółkę – Sky Club – która ma tylko taką ofertę. Ekskluzywne wycieczki wyodrębniło w swojej ofercie także Ecco Holiday.– W ramach Ecco Exclusive sprzedajemy tylko wyjazdy do najlepszych hoteli. Klientom, którzy je wybierają, dajemy też możliwość uczestniczenia w indywidualnych wycieczkach. Takimi możliwościami zainteresowanych jest coraz więcej osób – mówi Aleksandra Olechnowicz, PR manager w Ecco Holiday. Ceny tych wyselekcjonowanych ofert zaczynają się od ok. 2300 zł za tydzień poza sezonem, a od ok. 3200 zł w sezonie.– Jeszcze dwa lata temu najczęściej rezerwowane były hotele do trzech gwiazdek, dziś średnia to cztery gwiazdki. Mamy coraz mniej hoteli trzygwiazdkowych w naszej ofercie, a dwugwiazdkowego już chyba żadnego – dodaje Baszczyński.