Bałtycki Singapur

Prezes Polskiego Związku Zarządców Statków Ireneusz Kuligowski mówi jak Polska może zarobić na żegludze morskiej.

Publikacja: 25.11.2018 12:34

Bałtycki Singapur

Czym zarządzają członkowie związku, skoro nie ma statków pod polską banderą?

Rozdział funkcji właścicielskich od zarządczych nastąpił wiele lat temu. Kto inny jest właścicielem statku, kto inny operatorem. Właścicielami są najczęściej banki, fundusze inwestycyjne. Trzy czwarte pływających na świecie statków nie jest zarządzanych przez właścicieli. To nie oni odpowiadają za skompletowanie załogi, zapewnienie jej utrzymania, zakup części zamiennych, napraw i przygotowanie budżetu, lecz specjalizujące się w zarządzaniu statkami firmy. Dobrym przykładem może być norweska firma Green Management, której prezesem byłem przez ostatnie 8 lat. Właściciel stwierdził, że lepiej będzie, jeżeli skorzysta z wysokokwalifikowanych polskich pracowników, ale nie będzie zmuszał ich do migracji do Norwegii, tylko otworzy im biuro w Polsce. Wszyscy są zadowoleni: pracownicy z wysokich pensji, pracodawca z niskich kosztów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
XIX Forum Funduszy dzień 1: Jak zachęcić Polaków do aktywnego zarządzania finansami