Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.11.2018 12:34 Publikacja: 25.11.2018 12:34
Czym zarządzają członkowie związku, skoro nie ma statków pod polską banderą?
Rozdział funkcji właścicielskich od zarządczych nastąpił wiele lat temu. Kto inny jest właścicielem statku, kto inny operatorem. Właścicielami są najczęściej banki, fundusze inwestycyjne. Trzy czwarte pływających na świecie statków nie jest zarządzanych przez właścicieli. To nie oni odpowiadają za skompletowanie załogi, zapewnienie jej utrzymania, zakup części zamiennych, napraw i przygotowanie budżetu, lecz specjalizujące się w zarządzaniu statkami firmy. Dobrym przykładem może być norweska firma Green Management, której prezesem byłem przez ostatnie 8 lat. Właściciel stwierdził, że lepiej będzie, jeżeli skorzysta z wysokokwalifikowanych polskich pracowników, ale nie będzie zmuszał ich do migracji do Norwegii, tylko otworzy im biuro w Polsce. Wszyscy są zadowoleni: pracownicy z wysokich pensji, pracodawca z niskich kosztów.
Wielkie koncerny technologiczne w wielu aspektach oferują rozwiązania, z których chętnie korzystają nasi klienci...
W Europie sprzęt wojskowy kupujemy w małych ilościach od krajowych dostawców, więc mogą oni dyktować naprawdę wy...
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Ministerstwo Finansów deklaruje, że ostateczne rozwiązanie dotyczące raportów kwartalnych wypracuje na podstawie...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Długą listę pomysłów na rozruszanie oszczędności gospodarstw domowych i przesunięcie ich na rynek kapitałowy pok...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas