Reklama

Jest kredyt na autostradę A1

Wykonawca – spółka GTC, liczy na zamknięcie finansowania autostrady do Torunia przed końcem listopada

Publikacja: 31.10.2008 02:02

Zarząd Europejskiego Banku Inwestycyjnego zatwierdził kredyt na budowę odcinka autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. EBI będzie mógł wyłożyć do 575 mln euro, tj. połowę wartości całej inwestycji, którą szacuje się na 1,1 mld euro. Resztę przedsięwzięcia mają sfinansować Skandynawski Bank Eksportowo-Kredytowy (do 350 mln euro) oraz Nordycki Bank Inwestycyjny (do 150 mln euro). Choć ich zarządy dopiero podejmą w tej sprawie ostateczną decyzję, to należy oczekiwać, że w ślad za EBI zatwierdzą kredyty już w pierwszej połowie listopada. Pozwoliłoby to podpisać budującej autostradę spółce Gdańsk Transport Company końcowe umowy, potrzebne do zamknięcia finansowego, jeszcze przed końcem listopada lub najdalej do połowy grudnia.

Pierwsze prace na 62-kilometrowym odcinku już się rozpoczęły. Są to roboty przygotowawcze, obejmujące m.in. część prac ziemnych oraz wiercenia gruntowe.

GTC ma skończyć budowę do końca 2011 roku. W październiku spółka oddała do ruchu 90-kilometrowy, wcześniejszy fragment autostrady z Gdańska do Nowych Marz. Jej kilometr kosztował średnio 5,6 mln euro. Odcinek do Torunia będzie dwa razy droższy. To efekt późniejszego rozpoczęcia budowy – przystopowało ją wygaszenie przez poprzedniego ministra transportu umowy koncesyjnej, a potem przedłużające się negocjacje w sprawie podpisania nowej.

W rezultacie kilometr tej części autostrady będzie kosztował 11,7 mln euro, a kolejne 191 mln euro pochłonie wybudowanie trzech mostów na Wiśle i Drwęcy.

[ramka][b]1,1 mld euro[/b]

Reklama
Reklama

będzie kosztować budowa 62-kilometrowego odcinka autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia[/ramka]

Zarząd Europejskiego Banku Inwestycyjnego zatwierdził kredyt na budowę odcinka autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. EBI będzie mógł wyłożyć do 575 mln euro, tj. połowę wartości całej inwestycji, którą szacuje się na 1,1 mld euro. Resztę przedsięwzięcia mają sfinansować Skandynawski Bank Eksportowo-Kredytowy (do 350 mln euro) oraz Nordycki Bank Inwestycyjny (do 150 mln euro). Choć ich zarządy dopiero podejmą w tej sprawie ostateczną decyzję, to należy oczekiwać, że w ślad za EBI zatwierdzą kredyty już w pierwszej połowie listopada. Pozwoliłoby to podpisać budującej autostradę spółce Gdańsk Transport Company końcowe umowy, potrzebne do zamknięcia finansowego, jeszcze przed końcem listopada lub najdalej do połowy grudnia.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama