Wczoraj Autogrill SpA podpisał umowę joint venture z Impelem. Pierwsza z firm ma 51, druga 49 proc. w spółce Autogrill Polska. W ciągu dwóch lat planuje ona otworzyć 11 przydrożnych restauracji w Polsce.
Włoska grupa, kontrolowana przez rodzinę Benetton, jest właścicielem ok. 350 marek z branży gastronomicznej, handlu detalicznego i tzw. stref bezcłowych. Ma prawa m.in. do sieci Starbucks oraz Burger King. W Polsce franczyzę tych dwóch marek rozwijał dotychczas AmRest. – Nie będziemy walczyć z AmRest, ale sprawdzimy, jaki jest zakres ich franczyzy – mówi „Rz” Marco Margatti, prezes Autogrill Polska. Wyjaśnił, że być może konkurent ma zezwolenia tylko na wybrane lokalizacje, np. miasta, lecz już nie lotniska.
Shell nie będzie wyłącznym partnerem Autogrill Polska. Zamierza ona współpracować w Polsce ze wszystkimi stacjami benzynowymi.
[ramka][b]Giorgio Minardi - dyrektor generalny Autogrill Europa[/b]
[b]Rz: Ile Autogrill zamierza zainwestować w Polsce?[/b]