Nestle chce przejmować

Właściciel Winiar i Nałęczowianki chce w tym roku wydać na rozwój swoich zakładów ok. 70 mln zł. Nie wyklucza także przejęć krajowym firm

Publikacja: 04.03.2009 17:45

Największy producent żywności na świecie, szwajcarski koncern Nestle może zwiększyć swój stan posiadania w Polsce. – Prowadzimy rozmowy z jedną z firm spożywczych. Jest jednak zbyt wcześnie, aby podawać szczegóły – mów "Rz" Leszek Wencel, prezes Nestle Polska. Dodaje, że chętnych do fuzji przybywa. Jego firma otrzymuje propozycje od właścicieli spółek gotowych do ich sprzedaży lub nawiązania współpracy.

– Aktualna sytuacja gospodarcza sprzyja konsolidacji. Zamierzamy wykorzystać pojawiające się możliwości – przyznał podczas spotkania z dziennikarzami Laurent Freixe, wiceprezes Nestle, nadzorujący działalność grupy w Europie.

Szwajcarski koncern nie obawia się, że kryzys gospodarczy przełoży się na spadek popytu na jego produkty w Polsce. – Spodziewamy się, że nasz biznes nadal będzie się rozwijać. Dlatego nie planujemy ograniczania zatrudnienia i inwestycji w Polsce – zapowiada Freixe.

W tym roku Nestle Polska zainwestuje – tak, jak w ubiegłym roku – ok. 70 mln zł. Pieniądze wyda na m.in. zakup urządzeń chłodzących w zakładzie w Kaliszu, gdzie wytwarza produkty pod marką Winiary oraz na zwiększenie mocy w fabryce produkującej słodycze w Kargowej. Nestle spodziewa się jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w 2009 r. W 2008 r. przychody Nestle Polska sięgnęły 2,2 mld zł i były o 11 proc. wyższe niż w 2007 r. Siłą napędową sprzedaży firmy były marki Winiary i Nescafe. Firma nie podsumowała jeszcze łącznej sprzedaży wszystkich polskich spółek grupy (m.in. CPP Toruń – Pacific). Szacuje, że wyniosły one 3,1 mld zł.

Laurent Freixe nie wyklucza, że na tegoroczny wynik finansowy Neste Polska niekorzystnie może wpłynąć osłabienie się złotego. Dlatego firma zamierza ograniczyć dostawy surowca z zagranicy i zwiększyć produkcję w Polsce.

Grupa Nestle ma w naszym kraju osiem fabryk. Zatrudnia ponad 4,9 tys. osób. Zajmuje pierwsze miejsce na m.in. polskim rynku kawy, sosów i zup w proszku oraz majonezów.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej