Podczas gdy inne koncerny borykają się ze stratami, FAP wypracował w ubiegłym roku 312 mln zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży sięgających 15,12 mld zł. WZA, które zebrało się w ostatni piątek, zdecydowało, że cały zysk zostanie przeznaczony na kapitał rezerwowy. W ubiegłym roku Fiat Auto Poland wyprodukował w Tychach prawie 493 tys. aut, o ponad 36 proc więcej niż rok wcześniej. Lwia część produkcji to model Panda (ponad 247 tys. sztuk), który jednak goni kolejny hit rynkowy – Fiat 500 (ponad 195 tys.).

[wyimek]493 tys. samochodów wyprodukował w ubiegłym roku w Polsce koncern Fiat[/wyimek] FAP jest największą ze spółek Fiata w Polsce. Na eksport trafia 97 proc. jej produkcji, a wartość zagranicznej sprzedaży tyskiego zakładu to 3,7 mld euro. W Polsce w ubiegłym roku Fiat sprzedał ponad 42 tys. aut osobowych i dostawczych, zyskując 9,4 proc. w rynku samochodów osobowych i 20,6 proc. – dostawczych. Włosi chętnie podkreślają, że tyski zakład zaliczany jest do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym. W 2008 r. ponownie otrzymał tytuł World Class Manufacturing, czyli fabryki posiadającej i stosującej najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej.

Fiat planuje również kolejne inwestycje w naszym kraju. Jak już informowaliśmy, planowana jest budowa nowej fabryki silników należącej do Włochów spółki Fiat Powertrain. Od 2010 r. będą tam produkowane małe, dwucylindrowe silniki benzynowe. Fiat Powertrain na razie odmawia podania wysokości kwoty, jaką zamierza zainwestować w to przedsięwzięcie. Zdaniem ekspertów z branży może ona sięgnąć nawet kilkaset milionów euro.