Reklama
Rozwiń
Reklama

Renault powraca ze Słowenii pod Paryż

Drugi we Francji producent aut ponownie przeniesie produkcję małych aut Clio II (Campusów) do Flins na zachodnich przedmieściach Paryża

Publikacja: 20.03.2009 13:51

Fabryka Renault we Flins na zachodnich przedmieściach Paryża

Fabryka Renault we Flins na zachodnich przedmieściach Paryża

Foto: AFP

Powodem przeprowadzki jest oczywiście globalna recesja. Tyle, że zwykle w takiej sytuacji produkcja przenosi się w regiony z tańszą siłą roboczą, a nie na odwrót.

Pracę w fabryce w Novo Mesto, która pracuje właśnie nad Clio III, ma 400 osób. Zakład w ocenie koncernu nie ma wystarczających mocy, aby sprostać zwiększającemu się zapotrzebowaniu na małe oszczędne samochody, jak Clio czy Twingo.

Francuski rząd udostępnił w lutym koncernom PSA Peugeot Citroen i Renault preferencyjne pożyczki po 3 mld euro (na 5 lat) pod warunkiem utrzymania atrakcyjności lokalnego rynku pracy. Jose Manuel Barroso, szef Komisji Europejskiej ostrzegł wtedy Francuzów o planowanej analizie tego planu pod kątem konkurencji na unijnym rynku. Protest wyrażały też Niemcy, Belgia i Szwecja.

Prezydent Nicolas Sarkozy mówił wtedy, że rząd skłonny jest wesprzeć rodzimych producentów aut, ale "nie po to, by dowiedzieć się, że kolejna fabryka przenosi się do Czech czy gdzie indziej".

Renault oświadczył, że zamierza przenieść do Paryża pracowników z innych francuskich miast. I zapewnia, że zwiększenie rodzimej produkcji sektora motoryzacyjnego jest jedynie odpowiedzią na zwiększony popyt i nie pociąga za sobą redukcji etatów zagranicą. Associated Press uściśla, że Renault od czerwca do października chce wyprodukować około 8000 Campusów.

Reklama
Reklama

Sektor motoryzacyjny odpowiada za 10 proc. francuskiego PKB, wytwarza 12,5 proc. eksportu i zatrudnia 2,6 mln osób.

Powodem przeprowadzki jest oczywiście globalna recesja. Tyle, że zwykle w takiej sytuacji produkcja przenosi się w regiony z tańszą siłą roboczą, a nie na odwrót.

Pracę w fabryce w Novo Mesto, która pracuje właśnie nad Clio III, ma 400 osób. Zakład w ocenie koncernu nie ma wystarczających mocy, aby sprostać zwiększającemu się zapotrzebowaniu na małe oszczędne samochody, jak Clio czy Twingo.

Reklama
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama