Lufthansa bierze belgijskie linie

Niemiecki przewoźnik może przejąć belgijskie Brussels Airlines – stwierdziła Komisja Europejska

Publikacja: 23.06.2009 04:22

Lufthansa jest również na najlepszej drodze do kupna Austrian Airlines i brytyjskiego BMI. Te transakcje mają jednak swoją cenę. Wczoraj kurs akcji przewoźnika na giełdzie we Frankfurcie spadł o 1,6 proc., do 8,655 euro, gdy inwestorzy zdali sobie sprawę, ile to wszystko będzie kosztować. [wyimek]250 mln euro Lufthansa zapłaci za Brussels Airlines. Wyłoży też 223 mln funtów za kolejne udziały w BMI[/wyimek]

Za akcje Brussels Airlines Niemcy zapłacą 250 mln euro, ale dodatkowo zostali zmuszeni przez KE do dopuszczenia innych przewoźników na trasy z Brukseli do Frankfurtu, Monachium, Zurychu i Hamburga. Jednakże dla Lufthansy ta transakcja i tak może być opłacalna, bo daje lepszy dostęp do rynku przelotów biznesowych do i z Brukseli.

Także wczoraj ostatecznie doszło do porozumienia między Niemcami a sir Michaelem Bishopem, właścicielem 50 proc. brytyjskiego BMI. Lufthansa miała już 30 proc. akcji minus jeden brytyjskiej linii, teraz dokupiła udziały Bishopa za 223 mln funtów. To z kolei pomoże niemieckiej linii uzyskać lepszy dostęp do najbardziej zatłoczonego lotniska w Europie – londyńskiego Heathrow.

20 proc. BMI należy do SAS.

Wszystko wskazuje również, że przed 1 lipca KE wyrazi zgodę na sprzedaż Lufthansie linii austriackich. Ceną ma być zmniejszenie floty AUA.

To oznacza, że nie ma szans, aby w najbliższym czasie Niemcy zainteresowali się LOT. A jeśliby do tego doszło, to zapewne również kosztem cięć floty albo połączeń.

Wiceprezes niemieckiej linii Kersten Benz w rozmowie z „Rz” nie ukrywał, że do końca roku, a może i dłużej, jego firma będzie miała pełne ręce pracy i jakiekolwiek nowe przejęcia nie wchodzą w grę.

Lufthansa jest również na najlepszej drodze do kupna Austrian Airlines i brytyjskiego BMI. Te transakcje mają jednak swoją cenę. Wczoraj kurs akcji przewoźnika na giełdzie we Frankfurcie spadł o 1,6 proc., do 8,655 euro, gdy inwestorzy zdali sobie sprawę, ile to wszystko będzie kosztować. [wyimek]250 mln euro Lufthansa zapłaci za Brussels Airlines. Wyłoży też 223 mln funtów za kolejne udziały w BMI[/wyimek]

Za akcje Brussels Airlines Niemcy zapłacą 250 mln euro, ale dodatkowo zostali zmuszeni przez KE do dopuszczenia innych przewoźników na trasy z Brukseli do Frankfurtu, Monachium, Zurychu i Hamburga. Jednakże dla Lufthansy ta transakcja i tak może być opłacalna, bo daje lepszy dostęp do rynku przelotów biznesowych do i z Brukseli.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?