Wciąż nie mam ostatecznych rozstrzygnięć przetargów na budowę trzech z pięciu odcinków 91 km trasy. Niemiecka Johann Bunte nie zgadza się z wykluczeniem jej z procesu przetargowego, a Hermann Kirchner Polska uważa, że zaproponowana przez konsorcjum China Overseas Engineering oferta jest zaniżona.

Mimo to Krajowa Izba Odwoławcza zgodziła się by umowy z wybranymi przez Generalną dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wykonawcami zostały podpisane. Pozwala na to nowe prawo zamówień publicznych. Jeżeli jednak KIO uzna racje odwołujących się, będą oni mogli wystąpić o odszkodowanie. — I zapewne je otrzymają - mówi Adrian Furgaski, dyrektor ZDG TOR.

Podpisanie umów przez ostatecznym rozstrzygnięciem odwołań ma zapewnić, że inwestycja zostanie zakończona przed Euro 2012. Przez protesty przegranych przetargi przeciągają się nawet o ok. 6 miesięcy do roku. Budowa 91 km odcinka autostrady A2 będzie kosztować 3,2 mld zł, o 2,5 mld zł mniej niż przewidywał to kosztorys GDDKiA.

Dwa fragmenty o łącznej długości 49, 2 wybuduje konsorcjum z China Overseas Engineering Group za 1,29 mld zł, kolejny za 843,5 mln zł wybuduje Mostostal, austriacki Strabag otrzyma kontrakt na 643,8 mln zł a konsorcjum na czele z Budimex-Dromex podpisze umowę na 425,5 mln zł brutto.