Francuski silnik ratuje Tychy

Uruchomiona w czwartek tyska fabryka PSA umacnia znaczenie Polski jako kluczowego dostawcy nowoczesnych jednostek napędowych dla europejskich producentów samochodów.

Publikacja: 17.01.2019 20:00

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureT

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureTech

Foto: PAP, Andrzej Grygiel

Modernizacja fabryki w Tychach kosztowała 250 mln euro. To obecnie jeden z trzech zakładów PSA na świecie (obok Francji i Chin), w których produkowane są silniki Turbo PureTech, cztery razy z rzędu nagradzane prestiżowym tytułem „Engine of the Year". Do końca grudnia z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. tych jednostek napędowych. Jednak zdolności wytwórcze fabryki będą znacznie większe – sięgną 460 tys. silników rocznie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii