Francuski silnik ratuje Tychy

Uruchomiona w czwartek tyska fabryka PSA umacnia znaczenie Polski jako kluczowego dostawcy nowoczesnych jednostek napędowych dla europejskich producentów samochodów.

Publikacja: 17.01.2019 20:00

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureT

Do końca grudnia 2019 r. z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. silników Turbo PureTech

Foto: PAP, Andrzej Grygiel

Modernizacja fabryki w Tychach kosztowała 250 mln euro. To obecnie jeden z trzech zakładów PSA na świecie (obok Francji i Chin), w których produkowane są silniki Turbo PureTech, cztery razy z rzędu nagradzane prestiżowym tytułem „Engine of the Year". Do końca grudnia z linii produkcyjnych tyskiej fabryki zjedzie 267 tys. tych jednostek napędowych. Jednak zdolności wytwórcze fabryki będą znacznie większe – sięgną 460 tys. silników rocznie.

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca