Do tej pory zakłady Kamaza pracował po cztery dni w tygodniu. Teraz Siegiej Kogogin dyrektor generalny koncernu podpisał zmianę reżimu pracy na pięciodniowy. W czerwcu zakłady będą też pracowały w soboty.
A wszystko to przez wzrost popytu na rosyjskie ciężarówki oraz silniki diesla, których Kamaz jest ósmym producentem na świecie. Grupa Kamaz to 96 zakładów w tym 13 fabryk ciężarówek. W I kw. produkcja wzrosła o ponad 19 proc. rok do roku. Z taśm zjechało 6150 ciężarówek.
15 proc. akcji należy do niemieckiego Daimlera. W końcu minionego roku koncerny powołały w Nabiereżnych Czełnach w Tatarstanie dwie spółki j.v.. FUSO KAMAZ Trucks Rus będzie produkować lekkie ciężarówki Canter , opracowane przez japońską markę Fuso należącą do Daimlera. Fabryka ruszyła w pierwszym kwartale.
Spółka Mercedes-Benz Trucks Vostok produkować ma ciężarówki Mercedes-Benz Actros i Axor. W obie spółki strony zainwestowały po 10 mln euro.