UPS zlokalizowana w Atlancie jest największą na świecie firmą przewozową i światowym liderem na rynku usług dostaw i frachtu. Obsługuje ponad 200 krajów i terytoriów na całym świecie.

Przychód UPS w pierwszym kwartale br. po korekcie wyniósł 11,7 mld dolarów. Zgodnie z danymi księgowymi zysk na akcję wyniósł 0,53 dolara, co w porównaniu do 0,40 dolara w zeszłym roku daje wzrost o 33 proc.

Zdaniem kierownictwa firmy, dobre wyniki to rezultat przyjętej strategii, m.in. wzrostu przesyłek międzynarodowych i rozwoju łańcucha dostaw oraz poprawa rentowności. We wszystkich segmentach działalności UPS wzrosły marże. Firma dziennie dostarcza średnio ok. 14,9 mln przesyłek. I choć generalnie wzrost liczby dostarczonych paczek był zaledwie kilkuprocentowy, to w przypadku przesyłek międzynarodowych wyniósł aż 18 proc.

- Globalna strategia UPS najwyraźniej sprawdziła się - powiedział Scott Davis, prezes firmy UPS. - Szerokie portfolio produktów oraz oparte na nowoczesnych rozwiązaniach podejście do potrzeb logistycznych naszych klientów umożliwiło firmie zdobycie nowych rynków. Do znaczącego wzrostu marży przyczyniła się także integracja naszej globalnej sieci. Oznaki ożywienia gospodarczego na świecie i dobry początek roku 2010 spowodowały, że patrzymy z optymizmem na obecny rok i przyszłość całej firmy.

W trakcie pierwszego kwartału firma UPS rozpoczęła drugą fazę rozbudowy węzła lotniczego Worldportsm, zwiększając wydajność sortowni z 350 tys. do 416 tys. przesyłek na godzinę. Rozbudowa umożliwia optymalizację firmowej sieci lotniczej, pozwalając na wykorzystanie większych i zużywających mniej paliwa samolotów.

UPS uruchomił także nowy wewnątrzazjatycki węzeł lotniczy UPS w Chinach, skracając czas tranzytu przesyłek o co najmniej jeden dzień. Firma otworzyła również nowoczesną placówkę na międzynarodowym lotnisku w Calgary, co usprawniło obsługę przesyłek międzynarodowych.

Ponadto firma wdrożyła system UPS Smart Pickupsm, rozwiązanie, które łączy systemy operacyjne UPS i klienta, oraz dostarcza informacji o konieczności podjęcia przesyłki przez kuriera tylko w przypadku gdy jest ona gotowa. Proces jest prosty i zautomatyzowany. Jego wdrożenie umożliwi firmie UPS zmniejszenie liczby pokonywanych rocznie mil o około 8 milionów.