Jak budować silną markę? Polskie firmy wciąż daleko

Po raz drugi z rzędu amerykański Amazon został uznany za najbardziej wartościową marką na świecie. Na drugim miejscu jest Apple, na trzecim Google - wynika z rankingu brytyjskiej firmę doradczej Brand Finance przedstawionego podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.

Publikacja: 24.01.2019 13:40

Jak budować silną markę? Polskie firmy wciąż daleko

Foto: Bloomberg

Amazon został wyceniony na 187,9 mld dol., Apple na 153,6 mld, a Google na 142,8 mld. W rankingu ocenionych zostało 500 firm i pierwszą dziesiątkę zdominowali Amerykanie. Znalazły się tam Microsoft, AT&T oraz Facebook, chociaż na 5. miejsce wcisnął się koreański Samsung.

W głównym rankingu nie ma ani jednej marka z Polski, ani nawet z Europy Środkowo-Wschodniej. Pojawiają się dopiero w rozbiciu branżowym.

Pozostało 94% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca