Wartość rynku hazardowego w Europie rośnie średnio 10,3 proc. rocznie - podaje w raporcie agencja Praktycy.com. Według prognoz, w 2012 r. może mieć wartość na poziomie 24,4 mld dol.

Polacy w ciągu roku wydają na gry wzajemne, w tym na zakłady online nawet 1,6 mld zł. Polski rynek, mimo braku ustaw i niesprecyzowanych dyrektyw, rośnie w skali 20 proc. rocznie. I to pomimo niejasnego prawa.

Do 2015 r. mają zniknąć wszystkie automaty z dworców, barów i punktów gier. Gra na maszynach będzie możliwa tylko w kasynach.

Nowe przepisy zakładają całkowity zakaz organizowania gier przez internet. Zakazane ma być również uczestniczenie w grach urządzanych w sieci. W internecie dozwolone będzie tylko urządzanie zakładów wzajemnych, ale pod warunkiem spełnienia wymogów ustawowych i uzyskania zezwolenia wydanego przez ministra finansów.

Jak czytamy w raporcie w internecie usługi świadczą zagraniczne firmy bukmacherskie, a największą popularnością cieszą się ligi piłkarskie. W Polsce zgodnie z ustawą z 1994 r. obowiązuje zakaz reklamowania na terytorium Polski zakładów wzajemnych i zabrania zachęcania do uczestnictwa w takich grach.

Ponieważ prawo zabrania reklamy hazardu poza lokalami, pozostaje marketing internetowy i sponsoring. betsson i BetClic promowały się celebrytami: Igą Wyrwał, Liroyem, Adamem Małyszem. Poker Stars wykorzystał wizerunek piosenkarza Michała Wiśniewskiego z Ich Troje. Jedna z firm wyemitowała spot reklamowy w telewizji na kanale Discovery, a więc teoretycznie spoza granic Polski. Wszystko zgodnie z prawem.

We wrześniu bukmacherski Bwin został sponsorem EuroBasketu 2009. Expekt są oficjalnymi sponsorami reprezentacji polskiej, Gamebookers firmuje Koronę Kielce, Bwin - Legię Warszawa.

Jak podaje agencja Praktycy.com z powyższego zestawienia wynika, że mamy do czynienia ze swoistym rozdwojeniem jaźni na polskim rynku hazardowym. Z jednej strony generuje on gigantyczne obroty, a co za tym idzie przychody do Skarbu Państwa, z drugiej jednak strony znaczna część rynku jest formalnie nielegalna, co nie przeszkadza w osiąganiu wzrostu wartości branży.