Ośrodek przeprowadził je na zlecenie Coca — Coli, producenta wody Kropla Beskidu. Badania wykazały, że 52 proc. badanych zwraca uwagę na źródło pochodzenia produktów żywnościowych. Najczęściej pochodzenie produktów jest istotne dla osób w wieku 30 – 49 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, mieszkających w większych miastach. Natomiast 55 proc. Polaków czyta informacje zawarte na etykietach produktów spożywczych. Najczęściej sprawdzają je kobiety w wieku 30-39 lat, z wykształceniem średnim i wyższym z miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców.

Jak wykazały badania pochodzenie produktu ma także coraz większe znacznie dla konsumentów kupujących wodę butelkowaną. Na to kryterium przy podejmowaniu decyzji o zakupie wskazało 44 proc. badanych. Kupujący biorą pod uwagę także jakość (26 proc.), zawartość minerałów (24 proc.), smak (24 proc.) oraz markę (24 proc.). Jakość i zawartość minerałów najczęściej interesuje kobiety z wyższym wykształceniem zamieszkujące duże miasta. Cenę najczęściej wskazywały osoby młode z przedziału wiekowego 15-29 lat, z wykształceniem zawodowym, zamieszkujące tereny wiejskie.

Według danych firmy Nielsen w 2009 roku Polacy kupili ponad 2,3 mld litrów wód butelkowanych (41,1 proc. udziałów w całym rynku napojów bezalkoholowych). W porównaniu do roku 2008 sprzedaż detaliczna wód wzrosła o 9,1 proc.