Budowa torów tańsza o 50 proc.

Modernizacja 20 km odcinka torów miedzy Sędziszowem a Rzeszowem miała kosztować ponad 602 mln zł netto. Najniższa oferta opiewa na 298 mln zł netto została złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, spółkę zależną Trakcji Polskiej

Publikacja: 27.07.2010 19:02

Chętnych do realizacji inwestycji było osiem firm i konsorcjów. Najniższa oferta to zaledwie 50 proc. wartości kosztorysowej prac. Kolejną z najtańszych ofert złożyło konsorcjum w skład którego wchodzi m.in. niemiecki Strabag i czeska Trakce. Chcieli za modernizację torów otrzymać 312,9 mln zł netto. Oferta droższa zaledwie o 50 tys. zł należy do konsorcjum firm PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe.

Najdroższa z propozycji należy do konsorcjum w skład którego wchodzi Leonhard Weiss z Niemiec i Tchas Polska. Jej wartość to prawie 380 mln zł netto. Giełdowy Budimex, który walczy o zwiększenie w swoim portfelu pakietu inwestycji kolejowych chciał podpisać kontrakt wart 367,9 mln zł netto.

To jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu tego roku na modernizację linii E30 z Krakowa do granicy państwa w Medyce. Trzy zostały już otwarte.

Najtaniej 22 km Tory z Dębicy do Sędziszowa Małopolskiego chce wybudować konsorcjum polskich firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Ich oferta opiewa na 499,2 mln zł. PKP PLK chciała na inwestycje przeznaczyć 833,4 mln zł.

Kolejna oferta jest droższa o ok. 4 mln zł. Złożyło ją polsko — czeskie konsorcjum, czyli firmy ZUE z Krakowa i OHL z Brna. Najwięcej za realizację inwestycji zażyczyli sobie niemiecki Strabag z czeską Trakce. Prace wycenili na 638,8 mln zł.

W zeszłym tygodniu PKP PLK otworzyła oferty w kolejnych dwóch przetargach na budowę w sumie 45 km torów z Bochni do Biadolin i z Bochni do Podłęża. Kosztorys przewidywał, że inwestycje będą kosztowały 1,8 mld zł. tymczasem najtańsze oferty opiewają na 1,3 mld zł. Złożyły je konsorcjum firm ze spółką PKP Energetyka na czele, w jego skład wchodzi również Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, i na drugi odcinek — konsorcjum z polskimi Torpolem i Ferroco.

Odcinki torów, na modernizację których PKP PLK szuka wykonawców są trasy E30 — przecinającej Polskę z zachody na wschód od Zgorzelca przez Wrocław, Kraków i Tarnów do przejścia granicznego w Medyce. Po zakończeniu modernizacji, w 2015 roku pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się na niej z prędkością 160 km/h a towarowe o 40 km /h wolniej. Inwestycja ma zakończyć się do 2015 roku, jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko.

Chętnych do realizacji inwestycji było osiem firm i konsorcjów. Najniższa oferta to zaledwie 50 proc. wartości kosztorysowej prac. Kolejną z najtańszych ofert złożyło konsorcjum w skład którego wchodzi m.in. niemiecki Strabag i czeska Trakce. Chcieli za modernizację torów otrzymać 312,9 mln zł netto. Oferta droższa zaledwie o 50 tys. zł należy do konsorcjum firm PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca