Reklama
Rozwiń

C-X75 - nowy concept Jaguara

Hybrydowe modele nie muszą być powolne. Przykładem jest koncepcyjny (na razie) hybrydowy jaguar C-X75, który rozpędza się do 330 km/h i potrzebuje zaledwie 3,4 sekundy, aby ze startu stojącego osiągnąć 100 km/h.

Publikacja: 31.10.2010 13:18

C-X75 - nowy concept Jaguara

Foto: Materiały Producenta

Niski, dwumiejscowy samochód napędzany jest elektrycznie z litowo-jonowych akumulatorów, które są ładowane przez dwie małe turbiny o mocy po 70 kW i wirują ze stałą prędkością 80 tys. obr/min. Prąd płynie do czterech silników elektrycznych, po jednym na koło, o łącznej mocy 780 KM. Konstruktorzy marki podkreślają, że taki układ napędowy pozwala na elektroniczne sterowanie każdym silnikiem osobno, dzięki czemu auto może być np. stabilizowane na zakrętach w podobny sposób, jak czyni to ESP przy pomocy hamulców. Takie wektorowe sterowanie, jak określają system inżynierowie, jest idealne dla aut sportowych, których kierowcy nie będą musieli bardzo zwalniać na zakrętach.

 

 

 

 

Niski, dwumiejscowy samochód napędzany jest elektrycznie z litowo-jonowych akumulatorów, które są ładowane przez dwie małe turbiny o mocy po 70 kW i wirują ze stałą prędkością 80 tys. obr/min. Prąd płynie do czterech silników elektrycznych, po jednym na koło, o łącznej mocy 780 KM. Konstruktorzy marki podkreślają, że taki układ napędowy pozwala na elektroniczne sterowanie każdym silnikiem osobno, dzięki czemu auto może być np. stabilizowane na zakrętach w podobny sposób, jak czyni to ESP przy pomocy hamulców. Takie wektorowe sterowanie, jak określają system inżynierowie, jest idealne dla aut sportowych, których kierowcy nie będą musieli bardzo zwalniać na zakrętach.

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam