Bierhalle chce otwierać od 2 do 4 lokali rocznie

Bierhalle, lider segmentu minibrowarów w naszym kraju zapowiada dalszą ekspansję. W przyszłym roku firma ma wypracować ponad 22 mln zł sprzedaży

Publikacja: 24.11.2010 13:44

Restauracja Bierhalle w Warszawie

Restauracja Bierhalle w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

 

 

- W związku z dotychczasowym powodzeniem przedsięwzięcia, planujemy dalszy rozwój i do 2015 r. zamierzamy otwierać od  2 do 4 nowych lokali rocznie – zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Becz, członek zarządu i współwłaściciel spółki QTL Restaurant&Bar, do której należy sieć Bierhalle.

Teraz w Polsce jest 21 minibrowarów, zlokalizowanych przy restauracjach. Bierhalle jest liderem z 6 lokalami. Spółka z roku na rok zwiększa sprzedaż. Wystartowała w 2005 r. Dwa lata później wypracowała 11,8 mln zł obrotów. W 2009 r. było to 16 mln zł, a plan na ten rok zakładał 18,9 mln zł. – Już dziś wiemy, że sprzedaż będzie wyższa – mówi Becz. Prognozy na rok przyszły zakładają przychody na poziomie ponad  22 mln zł.

Zarząd podkreśla, że spółka ma bardzo dobre wyniki finansowe – jej średnia rentowność na poziomie EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wynosi 12 proc. Z kolei nakłady inwestycyjne na jeden lokal wahają się od 1,8 mln zł do 4,2 mln zł. Decydujący wpływ na ostateczny koszt ma przede wszystkim lokalizacja.

Reklama
Reklama

Przedstawiciele Bierhalle podkreślają, że segment w którym działa spółka, jest bardzo perspektywiczny. Rynek małych browarów rośnie. Z kolei dużym koncernom spada sprzedaż. – Konsumenci coraz częściej stawiają na jakość. Nasze piwo składa się wyłącznie z czterech składników: wody, słodu, chmielu i drożdży. Nie dodajemy utrwalaczy, przyspieszaczy ani konserwantów. U nas cały cykl powstania piwa trwa około 6 tygodni. W przypadku piw przemysłowych jest to 4-6 dni – mówi Becz.

Polski rynek piwa jest zdominowany przez duże koncerny. Trzy z nich – Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg Polska – kontrolują około 90 proc. polskiego rynku piwa. Małe browary opanowały do dziś około 4 proc.

Dla porównania, w Niemczech jest w sumie 1412 browarów. Jedenaście  największych ma łącznie 70 proc. rynku. Z kolei małych browarów jest w Niemczech około 800.

 

 

- W związku z dotychczasowym powodzeniem przedsięwzięcia, planujemy dalszy rozwój i do 2015 r. zamierzamy otwierać od  2 do 4 nowych lokali rocznie – zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Becz, członek zarządu i współwłaściciel spółki QTL Restaurant&Bar, do której należy sieć Bierhalle.

Teraz w Polsce jest 21 minibrowarów, zlokalizowanych przy restauracjach. Bierhalle jest liderem z 6 lokalami. Spółka z roku na rok zwiększa sprzedaż. Wystartowała w 2005 r. Dwa lata później wypracowała 11,8 mln zł obrotów. W 2009 r. było to 16 mln zł, a plan na ten rok zakładał 18,9 mln zł. – Już dziś wiemy, że sprzedaż będzie wyższa – mówi Becz. Prognozy na rok przyszły zakładają przychody na poziomie ponad  22 mln zł.

Reklama
Biznes
Ścięte rekomendacje dla producentów gier. Faworyt inwestorów jest już tylko jeden
Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama