- W związku z dotychczasowym powodzeniem przedsięwzięcia, planujemy dalszy rozwój i do 2015 r. zamierzamy otwierać od 2 do 4 nowych lokali rocznie – zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Becz, członek zarządu i współwłaściciel spółki QTL Restaurant&Bar, do której należy sieć Bierhalle.
Teraz w Polsce jest 21 minibrowarów, zlokalizowanych przy restauracjach. Bierhalle jest liderem z 6 lokalami. Spółka z roku na rok zwiększa sprzedaż. Wystartowała w 2005 r. Dwa lata później wypracowała 11,8 mln zł obrotów. W 2009 r. było to 16 mln zł, a plan na ten rok zakładał 18,9 mln zł. – Już dziś wiemy, że sprzedaż będzie wyższa – mówi Becz. Prognozy na rok przyszły zakładają przychody na poziomie ponad 22 mln zł.
Zarząd podkreśla, że spółka ma bardzo dobre wyniki finansowe – jej średnia rentowność na poziomie EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wynosi 12 proc. Z kolei nakłady inwestycyjne na jeden lokal wahają się od 1,8 mln zł do 4,2 mln zł. Decydujący wpływ na ostateczny koszt ma przede wszystkim lokalizacja.