Przełomowy rok Chevroleta

Rozmowa z Andrzejem Żelaznym, dyrektorem generalnym Chevrolet Poland

Publikacja: 19.02.2011 16:38

Przełomowy rok Chevroleta

Foto: ROL

[b]Prognozy na 2011 rok zakładają spadek sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku w granicach 5-10 proc. Jak w tej sytuacji może wyglądać sprzedaż Chevroleta?[/b]

[b]Andrzej Żelazny:[/b] Ubiegły rok zamknęliśmy liczbą blisko 6,2 tys. sprzedanych samochodów. W tym roku chcemy go jeszcze poprawić. Ale o ile, trudno na razie mówić przed wprowadzeniem do oferty nowego aveo. To samochód, które stanowi ponad połowę naszej sprzedaży, więc zainteresowanie nim będzie decydujące.

[b]Styczeń był dla Chevrolet Poland całkiem niezły. Czy może być prognostykiem na kolejne miesiące?[/b]

To był rzeczywiście udany miesiąc, dużo lepszy niż przed rokiem. Sprzedaliśmy ponad 700 samochodów, co przekroczyło nasze oczekiwania. Bardzo dobry wynik osiągnęły spark i cruze, co pokazuje, że te dwa modele mają jeszcze duży potencjał wzrostu. Całkiem niezłym okazał się popyt ze strony indywidualnych klientów, firmy natomiast były w zakupach mniej aktywne. Ten ostatni segment jest dla nas jednak marginalny, więc prognozowany na ten rok znaczny spadek zakupów firmowych nie powinien nam zaszkodzić. Ważne jest w każdym razie to, że liczba zapytań o nasze samochody sukcesywnie rośnie.

[b]Na ile ten wzrost popularności marki może być efektem usamodzielnienia się Chevroleta, wcześniej ściśle związanego z Oplem w ramach General Motors? [/b]

Obie marki są bardzo ważne dla korporacji, zarówno w Polsce, jak i w Europie. Ich rozdzielenie pokazało, że obie mają bardzo duży potencjał wzrostu. Chevrolet w Polsce już dojrzał, by stworzyć strukturę, której wszystkie działy - sprzedaż, marketing i pozostałe jednostki wspierające biznes - są w stu procentach skoncentrowane na tej jednej marce, na jej rozwoju. Ten obecny rok będzie dla nas przełomowy: z jednej strony wyrównują się nasze szanse wobec bezpośredniej konkurencji, która do tej pory sprzedawała dwu- trzykrotnie więcej aut. Z drugiej, odświeżamy pełną gamę modelową. Pod koniec tego roku w salonach praktycznie nie zobaczymy już modelu, który sprzedawaliśmy jeszcze rok czy dwa lata temu.

[b]Który z nich będzie lokomotywą sprzedaży Chevroleta?[/b]

Na pewno znacznego przyrostu sprzedaży możemy oczekiwać w przypadku cruza. W połowie roku wejdzie do sprzedaży wersja 5-drzwiowa, która w tym segmencie jest zawsze bardzo atrakcyjna dla klienta. Natomiast czy nowym aveo uda się pobić wynik jego poprzednika, na razie trudno powiedzieć.

[b]Modelem Orlando wchodzicie w nowy segment minivanów. Jakie są oczekiwania wobec tego samochodu?[/b]

Pierwsze egzemplarze dojechały do dilerów w ubiegłym tygodniu. Więc auto jest dostępne praktycznie bez żadnej kampanii reklamowej. I już w ciągu pierwszych kilku dni zebraliśmy na nie zamówienia, co jest bardzo dobrą prognozą. Ale jaki będzie rzeczywisty popyt, dopiero zobaczymy.

[b]Prognozy na 2011 rok zakładają spadek sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku w granicach 5-10 proc. Jak w tej sytuacji może wyglądać sprzedaż Chevroleta?[/b]

[b]Andrzej Żelazny:[/b] Ubiegły rok zamknęliśmy liczbą blisko 6,2 tys. sprzedanych samochodów. W tym roku chcemy go jeszcze poprawić. Ale o ile, trudno na razie mówić przed wprowadzeniem do oferty nowego aveo. To samochód, które stanowi ponad połowę naszej sprzedaży, więc zainteresowanie nim będzie decydujące.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca