Polska już od kilku lat jest liderem w Europie Środkowej pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce. Już 74 proc. użytkowników sieci deklaruje, że regularnie kupuje produkty przez Internet. Sześć lat temu odsetek ten sięgał zaledwie 41 proc.

Internauci ankietowani przez Gemiusa na przełomie listopada i grudnia 2010 r. szacują, że w tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o ok. 17 punktów proc.

Jednocześnie coraz więcej e-konsumentów przed podjęciem decyzji o zakupie danego produktu korzysta z porównywarek cen i serwisów opiniujących. Popularność szybko zdobywają też zakupy grupowe.

Tym samym Internauci stają się coraz bardziej odporni na tradycyjne formy reklamy, takie jak reklamy odsłonowe czy zasięgowe. To z kolei sprawia, że reklamodawcy znacznie częściej korzystają z marketingu afiliacyjnego – zamiast płacić za liczbę odsłon danej reklamy, chcą uzyskać konkretne efekty kampanii – sprzedaż produktu, wypełnienie formularza kontaktowego czy przejście na stronę producenta. Ten mechanizm umożliwia również skuteczniejsze dopasowanie treści wyświetlanych reklam do profilu użytkownika danej strony.