W ciągu ubiegłego roku marka Apple zanotowała ogromny aż 84 proc. wzrost wartości i uplasowała się na czołowym miejscu w tabeli wyprzedzając Google. Według obliczeń Millward Brown aktualnie marka Apple warta jest 153,3 mld dol. co oznacza, że od 2006 zwiększyła swoją wartość o 859 proc.
W rankingu BrandZ Top 100 widać też wyraźnie symptomy odradzającej się po kryzysie globalnej gospodarki - wartość wszystkich marek znajdujących się zestawieniu w ciągu ostatniego roku wzrosła o 17 proc., osiągając poziom 2,4 biliona dol.
- Marki w coraz większym stopniu przyczyniają się do sukcesów biznesowych – zauważył David Roth z WPP.
- W ostatnim roku gospodarka światowa przeszła z fazy rekonwalescencji w fazę autentycznego wzrostu, a łączna wartość wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100 wzrosła o 64 proc. w stosunku do 2006 r. i wynosi obecnie 2,4 biliona USD. Te marki, które są silne, nie są wprawdzie całkowicie odporne na zawirowania rynkowe, ale są w większym stopniu gotowe na zagrożenia, nowe wyzwania ale także nowe pomysły – dodał Roth.
Technologia dominuje
Marki z sektora technologii, stanowiące jedną trzecią wszystkich marek z rankingu, pozostają istotne dla konsumentów w codziennym życiu. Za plasuje się Google, którego wartość wynosi 111,5 mld dol., a na trzecim miejscu znalazł się IBM z wartością 100,9 mld dol.