Dotychczas dreamliner latał jedynie podczas pokazu w czasie salonu lotniczego Farnborough latem ubiegłego roku. Do Warszawy przyleci z wystawy na paryskim Le Bourget,gdzie w dniach 20-26 czerwca odbywa się Międzynarodowy Salon Lotniczy. Lot jest pierwszą linią lotniczą w Europie,która kupiła B787. Najnowszą maszynę Boeinga będzie można obejrzeć z zewnątrz, wnętrze można zobaczyć jedynie na makiecie.
— Maszyna, która przyleci do Warszawy ma już za sobą kilka tysięcy godzin lotu i 90 procent wymaganych certyfikatów - powiedział „Rz" prezes Polskich Linii lotniczych Lot, Marcin Piróg. Jeszcze w trzecim kwartale tego roku Boeing dostarczy pierwszy egzemplarz dreamlinera japońskim liniom All Nippon Airways, pierwszemu przewoźnikowi,który kupił dreamlinery.
Marcin Piróg nie ukrywa, że liczy na duże zainteresowanie lotami B787 i to nie tylko z naszego regionu. Dlatego pierwsza z 8 maszyn, tego typu, jakie otrzyma Lot będzie latała do Azji, najprawdopodobniej do Pekinu, ewentualnie do Tokio.— Nie ma co się oszukiwać. To w Azji dzisiaj najszybciej rozwija się gospodarka i największe jest teraz zainteresowanie podróżami właśnie w tym kierunku. Stamtąd pochodzi ponad 30 procent całego światowego ruchu lotniczego. Zamierzamy zorganizować szeroką akcję marketingową promującą loty z Warszawy nie tylko w naszym regionie, ale także np w Barcelonie, Mediolanie, Hamburgu i Duesseldorfie, które nie mają bezpośredniego połączenia z Chinami, czy Japonią - mówi prezes Lotu.
Nowa maszyna Lotu ,która będzie w stanie wziąć na pokład 250 pasażerów będzie podzielona na trzy klasy : biznes (18 miejsc), tzw ekonomiczną plus, oraz „zwykłą" ekonomiczną. W klasie biznes będą rozkładane „na płasko" fotele.
Sam dreamliner jest maszyną najbardziej ekonomiczną z używanych dotychczas na świecie, ponieważ spala o 20 proc mniej paliwa, niż aktualnie używane samoloty przewożące taką samą liczbę pasażerów (220-310). To bardzo ważne w sytuacji, kiedy ropa naftowa jest tak droga. Jest także wyciszony, powietrze wewnątrz maszyny jest bardziej nawilżone, niż w innych samolotach. Nowością są także duże okna.