Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała podjąć decyzję o rozpoczęciu negocjacji na temat warunków dokończenia budowy 29 km odcinka autostrady od Strykowa z hiszpańska firmą Eurovia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie komentuje informacji. — Ofert złożyło 26 firm. Inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z prawem, rzetelnie i na czas — mówi Lech Witecki, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Covec budował trasę za 754,6 mln zł, o ok. 1 mld zł mniej niż przewidywał kosztorys. Eurovia chce za realizację inwestycji kilkaset mln zł więcej.
Nie wiadomo, jeszcze kto dokończy prace na kolejnym pozostawionym przez chińczyków fragmencie trasy. Mowa o 20 km odcinku „C", który Covec pierwotnie chciał wybudować za 534,5 mln zł przy kosztorysie 1,1 mld zł.
Realizacja obu inwestycji ma zostać powierzona nowym wykonawcom w drodze negocjacji i udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Prace, zgodnie z zapowiedziami premiera Donalda Tuska mają rozpocząć się jeszcze w lipcu tego roku, tak by na Euro 2012 trasa była przejezdna. Nie wiadomo jednak ile dokończenie budowy trasy będzie kosztować. Jak ustaliła „Rz" Covec postulował o podniesienie wartości kontraktu o do 40 proc. — Budowa trasy A2 zdrożeje teraz o ok. 300 nawet do 600 mln zł — mówi Jerzy Polaczek, ekspert do spraw transportu. Rozmowy z firmami, które mają dokończyć budowę autostrady A2 GDDKiA prowadzi oficjalnie od 28 czerwca — to wówczas uprawomocniła się decyzja rozwiązująca umowę z Covekiem. Oferty do współpracy z rządem oferty wstępne składali do 15 czerwca.