To wynik co prawda słabszy niż przed rokiem, kiedy z taśm produkcyjnych wyjechały 322.463 auta. Ale za ten spadek w dużym stopniu odpowiada produkowany w Tychach ford ka. W pierwszych sześciu miesiącach produkcja tego modelu wyniosła 36 tys. sztuk i była mniejsza od ubiegłorocznej o przeszło połowę.
Fiat jednak liczy na nowy produkt - lancię ypsilon, której w tym roku z zakładu wyjdzie ok. 50-6-0 tys. sztuk, w zależności od liczby zamówień. W roku przyszłym - ok. 120 tys. W rezultacie do końca tego roku tyska fabryka powinna przynajmniej powtórzyć ubiegłoroczny wynik, a są spore szanse, że nawet go poprawi.
Co ze sprzedażą? W pierwszym półroczu Fiat Auto Poland sprzedał w Polsce 10.910 samochodów osobowych. Najwięcej pod marką Fiat - 9596 sztuk. Pozostałe to Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Chrysler, Dodge oraz Jeep. Po pierwszym półroczu udział FAP w polskim rynku wynosi 7,8 proc.
Sama marka Fiata mocno w pierwszym półroczu straciła. Według danych Samaru sprzedaż fiatów spadła o blisko jedną czwartą. Za to dużym powodzeniem cieszyła się Alfa Romeo, której sprzedaż podskoczyła o przeszło połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem. największą popularnością cieszyły się modele Giulietta oraz MiTo. Do jeszcze lepszych rezultatów sprzedaży powinna przyczynić się wprowadzona niedawno na rynek Alfa Giulietta wyposażona w nową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem.
Jak Fiat wygląda na tle konkurencji? W produkcji jest niezagrożonym liderem - z Tychów wyjeżdża więcej samochodów niż fabryka Opla w Gliwicach i Volkswagena w Poznaniu produkują razem. Oplowi udało się jednak zwiększyć tegoroczną produkcję. Od początku roku wzrosła w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2010 roku o prawie jedną czwartą: od stycznia z linii produkcyjnej zjechały już 98.444 samochody. Jak przyznał dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak, tempo produkcji jest mocno wyśrubowane. Do końca roku fabryka ma wyprodukować 182 tys. aut, znacznie więcej niż pierwotnie zakładano.