Jak podała firma, w I półroczu 2011 r. sprzedaż Biedronki liczona w złotych wzrosła o 26,6 proc., zaś w euro o 28,1 proc.Jeśli zostaną z tego wyłączone nowe sklepy to w tych działających od co najmniej roku sprzedaż wzrosła 16 proc.

Firma podaje także, że liczba kupujących w sklepach wzrosła o ok. 10 proc., a średnia wartość koszyka zakupów o 6 proc.

W pierwszym półroczu 2011 r. przybyły 63 nowe sklepy Biedronka – na koniec czerwca br. było ich 1707. W tym okresie wyremontowano także 24 działające już sklepy.

- W tym roku planujemy otwarcie ok. 200 nowych sklepów i co najmniej takie samo tempo chcemy utrzymać w następnych latach - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci.

Dzięki doskonałym wynikom polskiej sieci, wynikami chwali się też jej portugalski właściciel, grupa Jeronimo Martins. Jej sprzedaż wzrosła o 17,5 proc., do 4,7 mld euro, EBITDA o 24,4 proc., do 311 mln euro, a zysk netto o 41,4 proc., do 143,8 mln euro. Polska część grupy wypracowała 60 proc. wartości sprzedaży i 67 proc. EBITDA.