Z drugiej edycji raportu firmy KPMG o rynku towarów luksusowych w Polsce wynika, że przez rok reprezentacja marek wzrosła o 8 pkt. proc. Najwyższa jest w sektorze hi-tech (86 proc.), oraz alkoholi i używek - 82 proc. - Z kolei najniższą reprezentację maja usługi hotelowe z wynikiem 34 proc., marki akcesoriów i dodatków z 50 proc. oraz odzież i obuwie z 53 proc. - mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG.
Firma spodziewa się, że w najbliższych latach reprezentacja marek będzie dalej rosła. - Nie zgadzam się z tymi wyliczeniami. Często jest to reprezentacja czysto pozorna - mówi Joanna Przetakiewicz, założycielka marki odzieżowej La Mania.
Z wyliczeń KPMG wynika, że deklarowana wysokość wydatków na towary luksusowe w Polsce to 28,3 mld zł rocznie. Z czego dwie grupy - bogaci (z dochodami ponad 20 tys. zł miesięcznie) oraz zamożni - (7-20 tys. zł) liczą już 620 tys. osób i odpowiadają za 16,9 mld zł takich wydatków. Dodatkowo dochodzi 2 mln osób tzw. aspirujących z mniejszymi dochodami, ale wydają po ok 5,7 tys. na takie produkty rocznie.