Po regulatorach w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech, także ukraińscy urzędnicy zgodzili się na to, aby producent chipsów Kettle oraz popcornu Pop Secret kupił markę Pringles od koncernu Procter&Gamble - podał portal bakeryandsnacks.com. Wartość transakcji, o której firmy oficjalnie poinformowały wiosną tego roku wyniosła 1,6 mld euro (ponad 6 mld zł).
Dzięki przejęciu wywodzący się z San Francisco Diamond Foods zostanie drugim największym producentem słonych przekąsek na świecie. Pierwsze miejsce należy do PepsiCo, właściciela m.in. marki Lay's.
Znana od ponad 45 lat marka Pringles jest jedną z najbardziej znanych marek chipsów ziemniaczanych na świecie. Obecna jest w ponad 140 krajach. Produkowana jest w w Stanach Zjednoczonych,Europie i Azji.
Pringles obecne są także w Polsce. Zdecydowanym liderem naszego rynku przekąsek jest jednak Pepsico. W czołówce jest także niemiecki Bahlsen, właściciel m.in. Lajkonika.
Firma Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. Polacy kupili słone przekąski za ok. 2,1 mld zł, wobec 2,04 mld zł rok wcześniej. Zajmują one 9. miejsce wśród tych produktów spożywczych, na które wydajemy w Polsce najwięcej.