Inwestycja kosztowała 1,1 mld zł. Prace trwały od marca 2009 r, realizowało je konsorcjum firm Polimex — Mostostal, Doprastav, Eurovia i PRDiM. Budowa fragmentu autostrady była współfinansowana z dotacji unijnych w ramach rządowego programu „Infrastruktura a Środowisko". Oprócz wybudowania 6 km autostrady prace obejmowały m.in. wybudowanie 13 obiektów takich jak mosty, wiadukty czy przepusty dla zwierząt.
Za dwa tygodnie na drogowej mapie Polski ma przybyć kolejne 62 km — to trasa A1 z Torunia do Grudziądza. Jeszcze w tym roku rząd i Autostrada Wielkopolska mają oddać ponad 100 km fragment autostrady A2 z Nowego Tomyśla do zachodniej granicy Polski.
Za 15 miesięcy ma zostać zakończona budowa 21 km odcinka autostrady A4 z Brzeska do Wierzchosławic — Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dokończenie budowy tej trasy z konsorcjum Heilit + Woerner Budowlana, Strabagiem, Poldimem i Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB Podbeskidzie. Kontrakt jest wart 641,76 mln zł. Trasę A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami do kwietnia tego roku budowało polsko — macedońskie konsorcjim NDI i SB Granit. Firmy wypowiedziały kontrakt.