"Forbes" w swoim rankingu wyszczególnił kilka kategorii. Najbardziej dochodowym jednorazowym wydarzeniem sportowym jest Super Bowl, czyli finał futbolu amerykańskiego. W tym przypadku zyski sięgają blisko pół miliarda dolarów.
Nike to najwięcej warta sportowa marka. Została wyceniona na 15 miliardów dolarów. Wartość Nike w ciągu roku wzrosła o 40 procent. Na sukces złożył się wzrost sprzedaży w USA, Europie i przede wszystkim w Chinach. Na drugim miejscu znalazł się ESPN, sportowy koncern medialny, który należy do Walt Disney Company. Jego wartość Forbes oszacował na na 11,5 mld dol.
Najcenniejszą drużyną są basebaliści New York Yankees. Wyprzedzili oni piłkarzy Manchesteru United, jednak jak twierdzą ekonomiści do takiej sytuacji doszło tylko dzięki wysokiemu kursowi dolara w stosunku do funta brytyjskiego.
Tiger Woods wciąż nr 1
Co może zaskakiwać wśród najlepiej zarabiających sportowców w dalszym ciągu jest golfista Tiger Woods. Zawodnik na samym polu golfowym spisuje się bardzo przeciętnie, ale w dalszym ciągu ma znakomite przychody dzięki kontraktom reklamowym. Pomimo ich spadku z 82 na 55 milionów popularnych zielonych dalej jest on liderem. Specjalnie nie zaszkodziły Woodsowi zdrady małżeńskie i w konsekwencji głośny rozwód. Drugi jest szwajcarski tenisista Roger Federer - 26 mln. Numerem trzy wśród najcenniejszych marek sportowych jest amerykański golfista Phil Mickelson. Wartość rynkowa tego zawodnika szacowana jest na 24 mln dol. Czwartą pozycję zajmują ex aequo brytyjski piłkarz David Beckham i koszykarz ligi NBA LeBron James - po 20 mln dol. Jedyna kobieta w rankingu to tenisistka Maria Szarapowa – znalazła się w nim dzięki 9 mln dol.
Najcenniejszy koncent medialny to ESPN, który posiada sportową telewizję, portal i magazyn.