Zysk netto amerykańskiego giganta wzrósł w trzecim kwartale tego roku do 2 mld dolarów (1,25 dol. na akcję), w porównaniu do 1,92 mld dolarów (1,19 dol na akcję) w tym samym okresie ubiegłego roku.
Przychody PepsiCo urosły do 17,6 mld dol., wobec prognozowanych przez analityków 17,2 mld. Wzrost to m.in. efekt lepszej sprzedaży przekąsek. We wrześniu tego roku prezes firmy Indra Nooyi poinformował o utworzeniu rady, która zajmie się koordynacją sprzedaży przekąsek i napojów.
- Firma powinna zmienić swój obecny model na bardziej zaawansowany - powiedział agencji Bloomberga Carlos Laboy, analityk Credit Suisse Group AG. Według jego oceny firma powinna oddzielić sprzedaż przekąsek od napojów.
Na wtorkowej sesji kurs akcji PepsiCo spadł o 1,5 proc., do 60,95 dol.