Fortuna wprowadza nowe piwo

Wielkopolski browar wprowadza na rynek kolejną markę. Jego Miłosław to odpowiedź na rosnącą popularność piw specjalnych, w których specjalizują się lokalne firmy

Publikacja: 28.11.2011 13:56

Fortuna wprowadza nowe piwo

Foto: spółka

Pod marką Miłosław Fortuna będzie sprzedawać koźlaka, ciemne piwo pszeniczne, tzw. dunkela oraz pilznera. Wszystkie ona produkowane są metodą otwartej fermentacji  popularnej szczególnie w Belgii i niemieckiej Bawarii.

- Grupa konsumentów piw specjalnych, czyli nie pilznerów,  w tym pszenicznych rośnie. Ponadto, osoby pijące takie piwa sięgają po nie coraz częściej. To powoduje, że jest miejsce na nowe produkty i marki z tego segmentu -  mówi „Rz" Krzysztof Panek, prezes Browaru Fortuna w Miłosławiu.

Od maja tego roku właścicielem istniejącej od końca XIX wieku warzelni została firma IBG DWA z Kielc z kapitałem polskim i belgijskim. Pierwsze efekty wejścia inwestora były już widoczne w drugim kwartale tego roku. Sprzedaż Fortuny rok do roku zwiększyła się o ok. 20 proc. W trzecim kwartale była o ok. 80 proc. wyższa niż rok wcześniej.

- Cały 2011 rok planujemy zamknąć wzrostem ok. 50 proc.  rok do roku – zapowiada Krzysztof Panek.

Prezes Fortuny wyjaśnia, że w tym roku firma rozpoczęła rozbudowę dystrybucji poza Wielkopolski. Zaczęła od dużych miast i ich okolic, gdzie Fortuna była już znana, ale nie docierała w dużej skali: Warszawy, Łodzi oraz Wrocławia.  - Przyszły rok, to przede wszystkim czas pracy nad wzmacnianiem dystrybucji i wizerunku marek w Wielkopolsce  oraz umocnienie się w nowych dla nas miejscach – mówi Panek.

Jego zdaniem piwa inne niż, do tej pory dominujące w Polsce. jasne pełne będą zyskiwać na popularności. - Nie ma też powodów, dla których w perspektywie kilkunastu lat, udział piw innych niż piwa głównego nurtu w całej sprzedaży kategorii nie był na poziomie około 10 procent. – uważa szef Fortuny. - Takie piwa w dużej części będą pochodzić z małych, regionalnych browarów – dodaje.

b.d.

Więcej o browarach regionalnych i piwach specjalistycznych we wtorkowym papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej".

Pod marką Miłosław Fortuna będzie sprzedawać koźlaka, ciemne piwo pszeniczne, tzw. dunkela oraz pilznera. Wszystkie ona produkowane są metodą otwartej fermentacji  popularnej szczególnie w Belgii i niemieckiej Bawarii.

- Grupa konsumentów piw specjalnych, czyli nie pilznerów,  w tym pszenicznych rośnie. Ponadto, osoby pijące takie piwa sięgają po nie coraz częściej. To powoduje, że jest miejsce na nowe produkty i marki z tego segmentu -  mówi „Rz" Krzysztof Panek, prezes Browaru Fortuna w Miłosławiu.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki