Preferencje polskich fanów gier komputerowych, jeśli chodzi o wybór platformy do gry, powoli stają się zbieżne z upodobaniami graczy zachodnich na najbardziej dojrzałych rynkach. Oczywiście nasz wciąż cechuje się dużą specyfiką, jeśli chodzi o najważniejszy podział na gry przeznaczone na komputery PC i na konsole (Xbox 360 czy PS3). Polacy wciąż preferują gry na PC (wybiera je 84 proc. graczy). Gry konsolowe wybierane są przez co trzeciego fana tego typu rozrywki. Przewaga z roku na rok jednak maleje. W Stanach Zjednoczonych, największym na świecie rynku gier komputerowych, proporcje są odwrotne. W Japonii gry na PC stanowią całkowity margines.
Duże podobieństwa można jednak już zauważyć, jeśli chodzi o konsole, w tym z kontrolerami ruchu. Zarówno Microsoft Xbox 360 z kontrolerem Kinect, jak i Sony PlayStation 3 z kontrolerem Move zadebiutowały na rynku jesienią 2010 r. Oba produkty zostały przyjęte bardzo ciepło przez fanów.
O ile jednak w pierwszych miesiącach konsola Sony Move cieszyła się dużo większym wzięciem, w ostatnich miesiącach konkurent odrobił dystans i zdetronizował lidera. W 2010 r. klienci na całym świecie kupili 43,4 mln konsol PS3 i 42,9 mln konsol Xbox 360. W Polsce PlayStation miał wówczas 72,4-proc. udział w rynku. Tymczasem w listopadzie 2011 r. na świecie sprzedano 1,7 mln sztuk Xbox 360 i tylko 0,9 mln PS3. W Polsce w grudniu sieć Komputronik, która jest jednym z większych sprzedawców komputerów i konsol w Polsce, pierwszy raz w swojej historii sprzedała więcej zestawów Microsoft Xbox 360 z kontrolerem Kinect niż konsol Sony PlayStation 3 z kontrolerem Move.
– Wyniki sprzedaży w Polsce zaczynają odzwierciedlać światowe trendy – uważa Jakub Zelich z Komputronika. Uważa, że w przyszłości coraz więcej Polaków będzie wybierało gry konsolowe, które kuszą nowinkami (w tym wspominaną technologią związaną z wykorzystaniem ruchu ciała). – Coraz mniej jest też producentów, którzy specjalizują się wyłącznie w projektach na komputery PC – podsumowuje.