– Zakładamy, że dzięki linii produkcyjnej, którą uruchomimy w naszym zakładzie w Niepołomicach, sprzedaż napojów Frugo zwiększy się o co najmniej
30 proc. – mówi „Rz" Wiesław Włodarski, właściciel grupy spożywczej FoodCare, która właścicielem znanej przed laty marki została w 2011 r. Inwestycja w niepołomickiej fabryce kosztowała niemal 30 mln zł.
– Nie chcemy firmować marką Frugo jedynie napojów. W tym roku zaczniemy rozszerzanie oferty pod nią o sorbety oraz żelki – mówi Włodarski. FoodCare wejdzie też na rynek lodów – wyceniany przez Euromonitor International na ok. 1,5 mld zł – najprawdopodobniej w kwietniu. – Chcemy zdążyć przed sezonem, który rusza w Polsce w maju – zapowiada Włodarski.
Frugo i soki dla dzieci nie wyczerpują pomysłów FoodCare na zdobycie udziałów w kolejnych segmentach rynku spożywczego. Pod marką Gellwe, obecnie kojarzoną głównie dzięki deserom w proszku, dodatkom do ciast i bakaliom, firma zamierza od tego roku oferować także syropy owocowe wykorzystywane m.in. jako dodatek do herbaty.
465 mln zł wyniosły przychody FoodCare w 2011 i były o prawie 10 proc. wyższe niż rok wcześniej