Poczta polska przygotowała dwie oferty – jedna skierowana do odbiorców biznesowych , druga do klientów indywidualnych i małych i średnich przedsiębiorstw.
Przesyłka Biznesowa obejmuje paczki do 30 kg. By skorzystać z nowej oferty trzeba podpisać umowę z Poczta Polska i nadawać co najmniej 100 paczek miesięczne . Opłata jest uzależniona od liczby nadanych paczek w miesiącu - im więcej, tym taniej.
Kolejną nowością PP jest Przesyłka Gabarytowa. O cenie decyduje wielkość opakowania. To oferta dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Nowość to odejście od opłaty za wagę przesyłki. Jej ciężar - do 20 kg - nie wpływa na cenę
– To odpowiedź na potrzeby naszych Klientów, którzy oczekują nowoczesnych przesyłek o prostych parametrach – podkreśla Janusz Wojtas, wiceprezes Poczty Polskiej. -To także znacznie prostsza i szybsza obsługa przy okienku pocztowym, bez potrzeby ważenia paczek - dodaje.
Klient kupując opakowanie ponosi opłatę za nadanie przesyłki: w zależności od wielkości opakowania zapłacimy już od 13.50 zł do 20,00 zł., za usługę Standard. O cenie decyduje też kategoria nadania. Przesyłkę można nadać jako ekonomiczną lub priorytetową. Dostępna jest również opcja pobranie, która szczególnie może być przydatna dla handlujących internautów.