Kolejna reklama L'Oreal wycofana

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority wstrzymała emisje reklamy francuskiej marki kosmetyków, ponieważ wprowadzała ona w błąd klientów

Publikacja: 01.02.2012 11:21

Kolejna reklama L'Oreal wycofana

Foto: Materiały Producenta

To drugi zakaz wprowadzony przez ASA na reklamy L'Oreal w ciągu sześciu miesięcy.

Reklama kremu do twarzy L'Oreal Paris Revitalift Repair 10 zawiera cyfrowo zretuszowane zdjęcie gwiazdy Rachel Weisz. Zdaniem regulatora rynku reklamowego „wprowadza ona w błąd opinię publiczną", ponieważ jego rzeczywiste działanie może być mniej skuteczne. – Dlatego w obecnej formie reklam nie może być publikowana – czytamy w oświadczeniu.

Zakaz został wprowadzony po skardze parlamentarzystki Jo Swinson, współautorki kampanii dbającej o wizerunek kobiet.

W zeszłym roku ASA zabroniła emisji reklam z aktorką L'Oreal z Julią Roberts i supermodelką Christy Turlington z tego samego powodu.

- Branża reklamowa i firmy kosmetyczne oraz modowe muszą przestać naciągać klientów za pomocą fałszowanych obrazów – twierdzi Swinson.

Rzecznik L'Oreal twierdzi, że firma nie może zgodzić się ze stwierdzeniem, że reklama wyolbrzymia efekty używania kremu. – Rezultaty są potwierdzone naukowymi badaniami – twierdzi.

To drugi zakaz wprowadzony przez ASA na reklamy L'Oreal w ciągu sześciu miesięcy.

Reklama kremu do twarzy L'Oreal Paris Revitalift Repair 10 zawiera cyfrowo zretuszowane zdjęcie gwiazdy Rachel Weisz. Zdaniem regulatora rynku reklamowego „wprowadza ona w błąd opinię publiczną", ponieważ jego rzeczywiste działanie może być mniej skuteczne. – Dlatego w obecnej formie reklam nie może być publikowana – czytamy w oświadczeniu.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne